چگونه یک بست سیم برق را باز کنیم

در این مقاله کوتاه و کاربردی قصد داریم تا شما را با روشی آسان برای باز کردن بست های سیم آشنا نماییم . پس با ما همراه باشید

مقاله پیش رو ، راهنمای بسیار ساده و کوتاهی برای باز کردن بست های سیم و کابل های برق می باشد که امروزه برای دسته بندی و مرتب کردن سیم ها از آن استفاده می شود . همانطور که می دانید علارقم این که بستن این نوع بست ها بسیار ساده می باشد اما باز کردن آن ها بسیار سخت و دشوار است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای باز کردن آن ها از ابزار های تیز استفاده نمایند و سرانجام آن ها را ببرند . اما در این مقاله  به شما روشی را یاد خواهیم داد تا توسط آن بتوانید به راحتی این بست ها را باز نمایید . پس با ما همراه باشید .

همچنین برای آشنایی بیشتر با این نوع از بست ها می توانید به لینک بست های سیم برق از ویکی پدیا مراجعه نمایید .

دستور کار :

    1. یکی از این بست ها را برداشته و مانند شکل زیر تا نیمه ببندید . در صورتی که به درون قسمت جعبه ای شکل روی بست نگاه کنید ( شکل دوم ) متوجه می شوید که دندانه های بست توسط یک زبانه پلاستیکی برای حرکت برگشتی محدود شده اند .

    1. مانند شکل از یک سوزن قوی استفاده نمایید و سعی کنید نوک آن را بین زبانه و دندانه های بسط قرار دهید و با مقداری فشار آن را از قسمت جعبه ای شکل عبور دهید تا سر سوزن از طرف دیگر نمایان شود .

    1. در این مرحله سعی کنید در حالی که سوزن را از قسمت جعبه ای شکل رد نموده اید نوار دندانه دار بست را از داخل قسمت جعبه ای شکل بیرون بکشید . به دلیل فاصله افتادن بین دندانه های نوار بست و زبانه درون قسمت جعبه ای شکل ، دیگر مشکلی برای باز کردن بست وجود ندارد
    1. تبریک . شما توانستید یک بست سیم را تنها در ۳ مرحله باز نمایید .

نکته : مواظب نوک تیز سوزن باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *