چی کونگ

چی کونگ‌

چی کونگ‌

چی کونگ‌چیست:

دانشی است باستانی برخواسته از کشور چین با قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال که به بررسی میدانهای انرژی بدن میپردازد و کسب مهارت در ان نیاز به صرف زمان دارد.

با پرداختن به چی کونگ توانایی های جسمی٬ روحی و قدرت تمرکز هنرجویان افزایش پیدا کرده از تندرستی٬ اعتماد به نفس و نشاط برخوردار خواهند شد.

مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن است. این تمرکز میتواند بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن، نحوه تنفس، فرائض دینی و… صورت گیرد. هدف از این کار آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش، و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می شود.

هدف از مدیتیشن:

مدیتیشن می تواند به آرامش افراد در استرس، به حفظ سلامتی و به بهبودی بیماران کمک کند .کسانی که مدیتیشن را به صورت مرتب انجام می دهند، هم کمتر دچار اضطراب و افسردگی می شوند و هم شادمانی و رضایت بیشتری از زندگی دارند.

مدیتیشن آرامش عمیقی ایجاد می کند که در آن احساس توازن و تعادل فکری خواهید کرد. دستاورد این تعادل فکری افزایش بصیرت، ارتقای افکار، و خونسردی در برخورد با مشکلات است. آرامش و خود شناسی بیشتر و پذیرش بهتر دیگران روابط اجتماعی را نیز دگرگون می کند. مدیتیشن با ایجاد شرایط رهایی از استرس می تواند به کاهش علائم بسیاری از بیماریها کمک کند.

قویترین انتى اکسیدان موجود در طبیعت دقیقا زیر پاتونه فقط کافیه کفشاتونو در بیارید و قدم بزنید ،

شاید واستون عجیب باشه که زمین داراى قدرت درمان باشه اونم از قوى ترین نوعش که متاسفانه در این دنیاى مدرن امروزى این نوع درمان جایگاهى نداره و کمتر کسى را میبینید که پا برهنه در خیابان قدم بزنه

قدم زدن با پاى برهنه داراى خواص عجیب ثابت شده اى است که ادم نمیتونه باور کنه یه تکنیک به این سادگى چه قدر در سلامتى تاثیر داره

١:اگه از درد مفاصل در عضله ها ، احساس تورم در بدن ، قند خون بالا و یا چاقى رنج میبرید کافیه روزى چند دقیقه پا برهنه قدم بزنید ، بهترین محل براى قدم زدن با پاى برهنه ساحل است چرا که ساحل به دلیل خیس بودنش بهترین رساناست و پوست شما یک هادى براى اینکه الکترون هاى موجود در زمین را جذب کرده و در کل بدنتون به گردش بندازه ، اگه امکان پیاده روى در ساحل ندارید گزینه بعدى پیاده روى در چمن در پارک هاست که این روش هم روش بسیار خوب براى انقال الکترون به سیستم بدنى است

٢:پا برهنه قدم زدن سبب رقیق شدن خون ، کاهش فشار خون و کلسترول خون شده ، ضربان قلب را اهسته تر کرده و سبب آرامش میشود

از عواطف انسانی که ارگانهای بدن را ضعیف میکند:

۱ غم و غصه: ریه ها را ضعیف میکند

۲ نگرانی: معده را ضعیف میکند

۳ عصبانیت: کبد را ضعیف میکند

۴ استرس: قلب و مغز را ضعیف میکند

۵ ترس: باعث از کار افتادن کلیه ها میشود.

جلو گیری از این عواطف منفی میتواند باعث سلامتی شما گردد٬ پس خونسرد باشید٬ خوب نگاه کنید٬ خوب احساس کنید و خوب عمل کنید.

شاد باشید و در همه حال لبخند بزنید.

علل داخلی و هیجانات در چی کونگ:

غم و اندوه:

این احساس باعث تجزیه و پراکنده شدن انرژی چی شده و ریه ها را تحت تاثیر قرار میدهد٬ در حالیکه ریه ها در اثر این احساس ضعیف میشوند قلب نیز با توجه به ارتباط نزدیکی که با ریه دارد تحت تاثیر قرار گرفته و ضعیف میشود

افسردگی:

این احساس با ایجاد گره در مسیر جریان چی ٬ارگان ریه و طحال را تحت تاثیر قرار میدهد

فکر زیاد و‌مطالعه بیش از حد طحال را ضعیف میکند

نظر اساتید چی‌کونگ‌ در‌مورد عصبانیت:

وقتی عصبانی میشوید در بدن و‌خون شما زهر جاری میشود و‌وقتی خوشحالید عسل

مراقبه

ما باید قدرت های درونی خود را با سکوت درونی توسعه دهیم. با قرار گرفتن در سکوت ذهن ،آگاهی رشد پیدا میکند و سپس برای هر گونه مشکل، راه حل پیدا خواهد شد.

این سکوت بسیار قدرتمند است. اگر در سکوت “درونی” قرار گیریم، در مواجهه با هر چیزی (مشکلات، ناراحتی ها، نارضایتی ها و…) بسیار قدرتمند میشویم.

اما بخاطر داشته باشیم که با زور، اجبار و فشار به این سکوت نمیرسیم.

هنگامی که شما در اینچنین سکوتی هستید، در سکوتی از جهان هستی قرار میگیرید و برای شما کار می کند. شما در ارتباط با قدرت عالم هستید. قطره دریا میشودو “من”از بین می رود..

همانند قلم مو در دست هنرمند، که هرگز فکر می کند آن است که انجام می دهد.. و بدون هیچ گونه سوالی از هنرمند، در دستان او قرار میگیرد و لذت می برد..

اما اگر می خواهید خود را از بین ببرید، آن آزادی نیز وجود دارد. آزادی کامل. رفتن به پایین و پایین… تا زمانی که شما خودتان این سقوط را می خواهید. بسیار قابل توجه است که شما چگونه به این یگانگی  میرسید و سپس آن را با مدیتیشن های صحیح و منظم حفظ و رشد دهید.

انرژی چی چیست؟

تعاریف متعددی برای این انرژی صورت گرفته اما بهترین آن……

امواج بیو الکترومغناطیس که در بدن هر موجود زنده یافت میشود

فقط کافیست کف دستاتونو اروم روبروی هم بگیرید و با تمرکز بخواید انرژی میون دستاتونو احساس کنید

در کمتر از ۳۰ ثانیه احساس جالبی سراغتون میاد…حس گرما…حس مغناطیس اهنربایی و….

میتونید شب هنگام خواب دستاتونو روبرو و بالای سرتون بگیرید و اروم انگشتاتونو به هم نزدیک کنید و آروم از هم دور کنید….یه هاله اطراف دست و انگشتاتون میبینید

این انرژی در اطراف ما وجود داره همینطور در بدنمون

بیشترین انرژی در طبیعت وجود داره

……..ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *