کدام شیرینی ها برای جشن عروسی مناسب است؟

شیرینی‌

آیا شما هم در حال حاضر برای انتخاب شیرینی های مراسم خود دچار سردرگمی هستید؟ اگر مراسم عروسی تان نزدیک است احتمالا به این فکر می کنید که بهترین شیرینی برای پذیرایی مراسم چه نوع شیرینی هایی هستند.

در حال حاضر پکیج های بسیار متنوعی وجود دارد که براساس ذائفه، بودجه، تشریفات مورد نظر عروس و داماد و حتی نوع دکور برای چیدمان میزها انتخاب می شوند.

چرا انتخاب نوع شیرینی در پذیرایی اهمیت زیادی دارد؟

حتی اگر در محتوای داستان ها نیز دقت کرده باشید یکی از روش های اطلاع دادن در مورد خبرهای خوب و اتفاقات خوشحال کننده شیرینی دادن است. شیرینی دادن جزء جدانشدنی پکیج های پذیرایی در تمام مراسم ها و جشن های مختلف است. تقریبا می توان گفت که شیرینی خوردن جز رسومی است که اطرافیان شما به نشانه ی سهیم شدن در شادی تان انجام می دهند.

 

مهمانانی که در مراسم عروسی شما حضور می یابند علاقه مند هستند که با امتحان کردن شیرینی های خوشمزه لذت بیشتری از مراسم قشنگ عروسی شما ببرند. بنابراین انتخاب طعم مناسب شیرینی تا حدودی به ماندگار شدن خاطره خوش مراسم شما کمک می کند.

 

ویژگی شیرینی های مناسب برای مراسم عروسی

شیرینی های عروسی نسبت به سایر انواع شیرینی باید ویژگی های خاصی داشته باشند. برای مثال این نوع شیرینی ها باید دارای اندازه ی کوچکی باشند زیرا بسیاری از افراد تنها قصد دارند تکه ی کوچکی از شیرینی ها را مصرف کنند.

 

اگر اندازه ی شیرینی ها بزرگ باشد باعث هدر رفتن آن می شود و همچنین کوچک بودن شیرینی ها باعث می شود که آنها به راحتی توسط افراد مختلف مثل کودکان خورده شوند. مورد مهم دیگر تنوع طعم این شیرینی ها است. برای مراسم های عروسی توصیه می شود که یک پکیج از انواع طعم شیرینی آماده کنید تا پاسخگوی ذائقه ی مهمانان مختلفتان باشد.

در این پکیج ها اغلب انواع شیرینی های مغز دار، کم شیرین، شهد دار، دارای طعم های مختلف گردویی، بادام، کره ای و … و شیرینی های تر قرار دارد.

 

نکته ی مهم دیگر در انتخاب شیرینی مناسب برای مراسم عروسی آن است که ترجیحا شیرینی ها طوری انتخاب شوند که خیلی مستعد خرد شدن نباشند و حدالامکان شهد زیاد و پودر قند نداشته باشند؛ زیرا در صورتی که پودر قند و اضافات شیرینی روی لباس مهمانان بریزد، پاک کردن آن بسیار مشکل است.

 

 

انتخاب بین شیرینی خشک و شیرینی تر

برای پاسخ به این سوال در ابتدا لازم است به میزان بودجه خود توجه کنید. اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید توصیه می کنیم در مراسم عروسی هم شیرینی خشک و هم شیرینی تر را تعارف کنید. شیرینی تر در میان افراد مختلف طرفداران زیادی دارد. در مراسم های عروسی های مختلف اغلب شیرینی های خشک را روی میز مقابل مهمانان به صورت چیده شده قرار می دهند اما شیرینی تر را یک تا دو بار تعارف می کنند. شیرینی تر علی رغم طعم فوق العاده ای که دارد به خاطر خامه ی زیاد در فصل تابستان مستعد آب شدن و حتی ترش شدن است.

 

همچنین از انجایی که برای نگه داری باید همیشه در یخچال قرار بگیرند، در صورتی که بعد از مراسم عروسی به میزان زیادی اضافه مانده باشد احتمالا با مشکل کمبود فضای خالی در یخچال مواجه خواهید شد (در نظر داشته باشید که فضای یخچال را برای نگهداری اضافه غذا و میوه ها نیز احتیاج دارید). در مقابل انتخاب شیرینی های خشک این معایب را ندارد و تنها محدودیت های آن زمان طعم و نوع شیرینی، توجه به مقدار شهد و خاکه ی قند و تازگی آن است.

 

مقدار مناسب شیرینی برای عروسی چقدر است؟

انتخاب مقدار مناسب شیرینی برای سفارش در مراسم عروسی در درجه ی اول بستگی به ذائقه ی مهمانان شما دارد. اگر شما جز خانواده هایی هستید که علاقه ی زیادی به مصرف شیرینی جات دارید، توصیه می کنیم از مقداری که شیرینی فروش براساس تعداد مهمان ها پیشنهاد می دهد، کمی بیشتر شیرینی سفارش دهید. به طور کلی به ازای هر مهمان لازم است حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم شیرینی سفارش دهید.

 

آشنایی با شیرینی های رایج عروسی

انتخاب نوع شیرینی تا حد زیادی به ذائقه، سلیقه و بودجه ی شما بستگی دارد. در این قسمت از مقاله قصد داریم برای راهنمایی بیشتر شما به انواع رایج شیرینی های خشک و مناسب سفارش برای عروسی اشاره کنیم. اگر شما هم پیشنهاداتی داشتید که در این مقاله به آن اشاره نشده، با ارائه آن پیشنهادات به ما در تکمیل این مقاله همکاری کنید.

 

• شیرینی ساق عروس: شیرینی ساق عروس جز شیرینی های قدیمی است که طرفداران بسیاری زیادی دارد. این شیرینی ضمن داشتن اندازه ی مناسب، شکل شکیلی نیز برای پذیرایی مراسم دارد.

 

• شیرینی مارمالادی: شیرینی های مارمالادی به انواعی از شیرینی گفته می شود که در میان دو بیسکوییت کره ای، مارمالاد و یا مربا ریخته می شود. این شیرینی ها ظاهر قشنگی دارند و برای افرادی مناسب هستند که به شیرینی هایی که شکر زیاد دارند علاقه دارند.

 

• شیرینی تارت: تارت ها به انواعی از شیرینی های خشک و بیسکویتی گفته می شود که داخل آن را براساس ذائقه مشتری با میوه، مربا، مغزیجات، کنجد و شکلات پر می کنند. این نوع شیرینی ها اندازه ی کوچکی دارند و به خاطر تنوع طعم و شکل، برای پذیرایی در مجالس بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

 

• پای میوه: این شیرینی یکی از انواع دسرهای محبوب در مجالس است. در میان انواع شیرینی های پای میوه، شیرینی پای سیب طرفداران بیشتری دارد. اگر قصد دارید که سینی شیرینی خشک شیکی داشته باشید، توصیه می کنیم به شیرینی پای سیب به عنوان یکی از شیرینی های مجلس عروسی خود فکر کنید.

 

• شیرینی های سنتی: شیرینی های سنتی به اصطلاح پای ثابت پذیرایی در مجالس عروسی هستند. بنابراین مطابق با شهر محل سکونت و سلیقه خود می توانید از انواع شیرینی هایی مانند: باقلوا محلی، لوز پسته و .. برای پذیرایی استفاده کنید.

 

• شیرینی های مغزدار: انواع شیرینی های مغزدار جز انتخاب های کم ریسک و شکیل برای پذیرایی مراسم ها هستند. توصیه می کنیم برای مراسم عروسی تان از انواع شیرینی های دارای مغز بادام و گردو استفاده کنید که ضمن داشتن اندازه ی کوچک، به راحتی خرد نشوند.

 

در نهایت توصیه می کنیم پس از در نظر گرفتن میزان بودجه ای که قصد دارید برای پذیرایی مهمانان در نظر بگیرید، شیرینی هایی را انتخاب کنید که ضمن ظاهر شکیل، به راحتی خورده شده و به خاطر شهد زیاد و یا خاکه قند باعث کثیف شدن میزها نشوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *