کشف جدید در سیارک سرس

سرس

نقشه توپوگرافی نیم‌کره‌های سرس

سِرِس نخستین سیاره کوتوله کشف‌شده و بزرگ‌ترین سیارک در کمربند سیارکی و بین مدار مریخ و مشتری است. از نظر بزرگی سی و سومین جرم شناخته شده منظومه شمسی است. قدر ظاهری سرس از زمین بین ۶٫۷ تا۹٫۳ است و بنابراین حتی در درخشان‌ترین حالتش، چنان تاریک است که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود مگر اینکه آسمان به شدت تاریک باشد.

سرس در ۱ ژانویه ۱۸۰۱ توسط جوزپه پیاتسی در پالرمو کشف‌شد. ابتدا به عنوان یک سیاره در نظر گرفته شد، اما در دهه ۱۸۵۰ زمانی که اشیا دیگری در مدار مشابه کشف شدند به عنوان یک سیارک طبقه‌بندی شد.

 

سیارک سرس

هرم سیارک سرس

تصویر یک  برآمدگی شبیه یک هرم توسط جستجوگر ناسا .

آیا ممکن است دلیلی بر وجود موجودات فرازمینی در آنجا باشد؟

شکارچی های یوفو ادعا نموده اند که کشف جدید جستجوگر ناسا از سیارک سرس از یک هرم بزرگ می تواند دلیل محکمی بر وجود موجودات هوشمند فرازمینی در آنجا باشد، قبلا نیز محققان هوش فرازمینی با دیدن نقطه های نورانی در این سیاره کوتوله کلی به هیجان آمده بودند و اکنون کشف یک هرم در یک ناحیه مسطح در آنجا باعث شده تا بحث و جدل ها در مورد وجود موجودات هوشمند تقویت شود.

نقشه نقاط درخشان روی سرس

نقشه نقاط درخشان روی سرس

حتی برخی پا را از این هم فراتر گذاشته و ادعا نموده اند که آن می تواند کلیدی بر منشا پیدایش انسان بر روی کره زمین باشد که البته مشخص نیست چگونه به چنین نتیجه گیری عجیبی رسیده اند. ناسا در توضیح این یافته گفته که این صرفا یک برآمدگی در سطح این سیارک بوده و اندازه اش با کوه بلانک در آلپ برابری می کند.

برخی نیز گفته اند ، این ها بعلاوه کشفیات در ماه و مریخ می تواند دلایلی مبنی بر وجود تمدن هایی فرازمینی در اطراف زمین باشند و زمانی که پرده ها بر افتند و ناسا دست از مخفی کاری برداشته و اطلاعات پنهان شده را فاش سازد شاید بتوانیم به اطلاعت ذی قیمتی از منشا حیات دست یابیم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *