کشف قبر خون آشام های واقعی که شما را تا سرحد مرگ می ترساند!

خون آشام

 قبرخون آشام

کشف قبر خون آشام ها

نظرتان در مورد خون آشام ها چیست؟ آیا فکر می کنید خون آشام ها واقعا وجود داشته اند و از خون مردم تغذیه می کرده اند؟ یا آنکه به نظرتان این داستان ها صرفا زاییده تخیلات و خیال پردازی های انسان است؟

چه به خون آشام باور داشته باشید یا نه، خبری تکان دهنده و ترسناک برایتان داریم: در لهستان سه گور کشف شده که متعلق به قرن ۱۳ و ۱۴ هستند. محققین پس از بررسی نحوه دفن اجساد به این نتیجه رسیده اند که این گورها متعلق به خون آشام های واقعی هستند! این خون آشام ها را طوری دفن کرده اند که بعد از مرگ نتوانند دوباره از گور بلند شوند!

در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کشف عجیب و هولناک قبر خون آشام ها بیشتر صحبت کنیم.

سه گور در کشور لهستان کشف شده که به قرن ۱۳ و ۱۴ برمی گردد. چیزی که عجیب بود این بود که اجساد در گورستان دفن نشده بودند، بلکه در حاشیه شهر و در روستایی به نام Górzyca مدفون شده بودند. باستان شناسان لهستانی پس از بررسی اسکلت ها متوجه شدند که روی ستون فقرات اجساد سوراخ هایی وجود دارد. این سوراخ ها این نظریه را تقویت می کند که این افراد با فرو کردن نیزه هایی تیز به قلبشان مرده اند! اما این اجساد چه کسانی هستند و چرا باید به این طرز فجیع کشته می شدند؟! ظاهرا پاسخی که برای این سوال وجود دارد این است: این سه گور متعلق به خون آشام ها هستند!

مراسم نابودی خون آشام ها!

اعمال آپوتروپاییک (Apotropaic practices) به معنای مراسمی است که برای نابودی شیاطین و از جمله خون آشام ها انجام می شده است. این مراسم در دوره پساقرون وسطی در لهستان بسیار رایج بود و در مورد هرکس که مشکوک به خون آشامی بود استفاده می شد.

حتی برخی کسانی که هنوز خون آشام نبودند اما به نظر برخی مستعد خون آشام شدن بودند هم شامل این مراسم آئینی می شدند. این کارها شامل خون و خونریزی های زیادی بود، محلی ها نیزه ها و چاقوهای تیزی را برای این کار آماده می کردند و بعد آن ها را در گلو و گاهی در شکم خون آشام ها فرو می کردند. باور مردم بر این بود که این حجم از آسیب باعث می شود خون آشام ها بعد از مرگ دیگر نتوانند زنده شوند و دوباره به میان مردم برگردند!

دوباره به قبر خون آشام ها برمی گردیم. پس از بررسی مشخص شد که یکی از این سه خون آشام یک زن بوده و بدترین مجازات ها هم شامل او شده است! قبل از آنکه جسد را به خاک بسپرند پاهایش را شکسته بودند و سرش را با سنگ سوراخ کرده بودند. سر یکی از مردها هم از تنش جدا شده بود. مردم محلی معتقد بودند جدا کردن اندام ها باعث می شود خون آشام دیگر نتواند از گور بلند شود!

اما سوالی که پس از کشف قبر خون آشام ها پیش می آید این است:

آیا این افراد واقعا خون آشام بوده اند؟ مردم محلی چه دلیلی برای خون آشام بودن آن ها داشته اند؟

آیا خون آشام ها واقعا وجود داشته اند؟

دانشمندان که به وجود خون آشام ها اعتقادی ندارند به دنبال دلیل علمی و واقعی رفتند و در نهایت به نتیجه غم انگیزی رسیدند! به نظر می رسد این سه فرد که به جرم خون آشام بودن کشته و بعد به بدترین شکل دفن شده اند بیمار بوده اند!

ظاهرا این سه نفر مبتلا به بیماری گوژپشتی بوده اند که باعث خم شدن غیرعادی پشت آن ها شده و ظاهری ترسناک به آن ها داده است. اما یکی از این سه نفر هیچ مشکلی نداشته و استخوان هایش هم در وضعیت سالمی قرار داشته است. چه دلیلی برای خون آشام بودن نفر سوم وجود داشته است؟! خون آشام سوم هم سوراخی در جمجه اش دارد و سرش را لای دو سنگ بزرگ قرار داده بودند!

احتمالا شخص نگون بخت سوم هم از یک نوع بیماری رنج می برده و به همین دلیل مردم به این نتیجه رسیده اند که او هم یک خون آشام است.

کشف قبر خون آشام ها در دراوسکو

علاوه بر این کشف، چندی پیش هم در شهر دراوسکو لهستان ۲۸۵ اسکلت پیدا شدند. از این تعداد، ۶ اسکلت به روش تدفین خون آشامی به خاک سپرده شده بودند. یکی از آن ها مردی بالغ و بزرگسال بوده، سه نفر زن، یک دختر نوجوان و جنسیت یک اسکلت هم نامشخص گزارش شده است. سنگ های بزرگی زیر چانه این افراد دوخته شده و دور گردن برخی هم یک داس تیز قرار داده شده بود. هدف این بود که به محض بیدار شدن خون آشام ها و زنده شدن دوباره، این داس ها و سنگ ها دوباره باعث کشته شدن آن ها شوند!

جعبه مخصوص کشتن خون آشام ها

در موزه ریپلی، یکی از بزرگ ترین مجموعه ابزارآلات کشتن خون آشام ها وجود دارد. هر جعبه ابزار خاص خود را دارد و هیچ دو ابزاری شبیه به هم نیستند. این جعبه ها در قرن ۱۹ فروخته می شدند و کسانی که قصد سفر به کشورهای شرق اروپا را داشتند حتما یکی از این جعبه ها همراهشان می بردند! در این کشورها سال های مدیدی ترس و وحشت از حضور خون آشام ها وجود داشت و داستان ها و روایات ترسناکی هم از این موضوع وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *