گوگل کروم ۶۲، تمام صفحات http با فیلدهای متنی را «نا امن» تلقی می‌کند

گوگل دو سه سالی هست که به پروتکل https علاقهٔ خاصی پیدا کرده و تلاش دارد که تمام جهانیان را به این سمت هدایت کند. همین حالا هم طرح دو سال پیش این غول اینترنتی، در حال اجراست که به موجب آن بسیاری از سایتهای http در کنار نوار آدرس گوگل کروم عبارت Not Secure را دریافت می‌کنند. طرح کلی این است که تمام سایتها باید دیر یا زود با پروتکل https امن شوند.

گوگل به طور عمدی این کار را به مرور انجام می‌دهد که باعث وحشت صاحبان سایتها نشود. در حال حاضر تقریبا تمام سایتهایی که فیلد رمز عبور و یا شماره حساب بانکی دارند، نشان نا امن را دریافت کرده‌اند. اما در نسخهٔ ۶۲ که در ماه اکتبر امسال ارائه خواهد شد، حتی صفحاتی که دارای فیلدهای عادی متنی باشند، علاوه بر نوار آدرس، در کنار هر فیلد یک عبارت Not Secure نوش جان می‌کنند!

بنابراین بهتر است که اگر مدیر و یا ادمین یک سایت هستید، فکری برای فعال کردن https بر روی سایت خود بکنید که شنیده‌ها حکایت دارند که حتی این امر در سئو و فهرست شدن محتوای سایت شما در گوگل هم تاثیراتی خواهد داشت. به طور کلی این امن شدن اجباری می‌تواند در درازمدت مفید باشد، مخصوصا که سرویس‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها اعتبارنامه‌‌های https را به طور رایگان دریافت کنید.

در حالت عادی و برای سایتهای معمولی، این فعال کردن تنها چند دقیقه طول خواهد کشید. اما اگر سایت شما دارای صفحات و مطالب بسیار زیاد است و یا به عنوان مثال از وردپرس بهره می‌برید، بهتر است ابتدا به درستی در این باره بررسی و تحقیق کنید. در آینده مطلب جامعی دربارهٔ چگونگی فعال کردن https برای یک سایت وردپرسی و دیگر نکات امن نگه داشتن آن در اینفو خواهیم نوشت. البته همان طور که چند روز پیش گفتیم حتی https هم گاهی به داد نمی‌رسد و باز باید خودمان هم محتاط باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *