۰ تا ۱۰۰ لایف استایل چیست؟ + راهکار طراحی لایف استایل خوب

رابطه سبک زندگی سالم و طول عمر

سلامتی

لایف استایل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هر فرد باید به آن توجه کند. اگر فردی به‌صورت درست زندگی کند، زندگی سالم‌تری خواهد داشت و درنتیجه، کیفیت زندگی وی افزایش می‌یابد.

ما در این مقاله،به بررسی تمام جوانب یک لایف استایل خوب خواهیم پرداخت. اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید تا کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

لایف استایل چیست؟

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که لایف استایل چیست و دقیقاً چه مفهومی دارد. این اصطلاح، به روش یا سبک زندگی کردن افراد گفته می‌شود. لایف استایل هر شخص، متناسب با علایق، سلایق و نحوه و مدل زندگی کردن او با سایر افراد متفاوت است.

سبک زندگی هر شخص، تأثیر بسیار زیادی به مسائل دیگر از جمله عمر، کیفیت زندگی، سلامت و… دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

تأثیر لایف استایل بر عمر

در جوامع مختلف، امید به زندگی هم کاملاً متفاوت است. اما به‌طورکلی، زنان عمر بیشتری نسبت به مردان دارند. تحقیقاتی که در ایالات متحده انجام شد، مشخص کرد که امید به زندگی برای زنان بالای ۸۰ سال است، درحالی‎که برای مردان، نزدیک به ۷۵ سال می‌رسد.

این موضوع مهم، تا حد زیادی به لایف استایل افراد بستگی دارد که موجب می‌شود بیشتر یا کمتر عمر کنند.

شاید این حقایق برای شما جالب باشد و فکر کنید که همیشه مردان زودتر از زنان می‌میرند. اما این فرضیه درست نیست. زیرا در اغلب مواقع، مردان هم می‌توانند با تغییر عادات زندگی خود، عمر بیشتری داشته باشند.

آنها می‌توانند با ورزش کردن مداوم، سلامت خود را تا سنین بالا هم تضمین کنند. لازم به ذکر است که حدود ۷.% مردان می‌توانند با تغییر لایف استایل خود، بیشتر از قبل از عمر کنند و زندگی باکیفیتی هم داشته باشند.

راهکارهای داشتن یک لایف استایل خوب

همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، همه افراد می‌توانند با تغییر لایف استایل خود، زندگی خوب و باکیفیتی داشته باشند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند بیشتر از سایر افراد هم عمر کنند.

در ادامه این مقاله، انواع راهکارهای داشتن یک سبک زندگی عالی و سالم را بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم می‌خواهید با داشتن یک زندگی سالم، زندگی بهتری داشته باشید، تا ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

رژیم غذایی سالم

مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن یک لایف استایل خوب باید به آن توجه کنید، استفاده از یک رژیم سالم و مقوی است. به یاد داشته باشید که خوردن غذاهای چرب و مضر، آسیب‌های بسیاری بر بدن و سلامتی شما خواهد گذاشت. از سوی دیگر، خوردن غذاهای سالم و مقوی، باعث سالم‌تر شدن زندگی و کل عمر می‌شود. پس همیشه تلاش کنید تا عادات غذایی سالمی داشته باشید.

ورزش منظم

درازونشست

ورزش

یکی دیگر از مسائلی که به داشتن یک لایف استایل خوب به شما کمک می‌کند، ورزش کردن به‌صورت مداوم و منظم است. همان‌طور که می‌دانید، ورزش موجب می‌شود که بدن شما انعطاف و قوای خوبی داشته باشد.

بدن انسان طوری طراحی شده است که بتواند به‌راحتی حرکت کند. اگر می‌خواهید تا پایان عمر خود، بدنی مقاوم و منعطف داشته باشید، سعی کنید ورزش را جزو عادات همیشگی خود قرار دهید. ورزش کردن نه‌تنها به قوانواع لایف استایلی بدن کمک می‌کند، بلکه برای سلامتی هم بسیار مفید بوده و باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود.

فعال نگه‌داشتن مغز

اگر می‌خواهید که یک لایف استایل سالم داشته باشید، سعی کنید همیشه مغز خود را به چالش بکشید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از بازی‌های فکری انجام دهید.

این بازی‌ها موجب می‌شوند که مغز شما بیشتر درگیر شده و خون بیشتری در آن جریان یابد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید بیشتر از سایر افراد عمر کرده و سالم‌تر هم باشید.

همان‌طور که پیش‌ازاین درباره تأثیر ورزش بر بدن گفتیم، نباید از تأثیر ورزش برای مغز هم غافل شد. زیرا همان‌طور که بدن انسان به ورزش نیاز دارد، مغز هم نیازمند تحرک و ورزش کردن است.

ایجاد روابط اجتماعی

یکی دیگر از نکات بسیار ضروری برای داشت یک لایف استایل خوب و سالم، این است که با اطرافیان خود مرتباً در ارتباط باشید. اجتماعی بودن و ایجاد روابط اجتماعی، موجب می‌شود که شما از زندگی خود احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

ایجاد روابط اجتماعی، به سلامت روح، جسم و عاطفی شما کمک بسزایی می‌کند. شما می‌توانید این روابط اجتماعی را با کارهای ورزشی ادغام کنید. برای مثال، می‌توانید با دوستان خود یک تیم ورزشی تشکیل داده و با سایر افراد مسابقه دهید. این امر موجب می‌شود که زندگی بهتری داشته باشید.

چک‌آپ بدنی منظم

یکی از راهکارهای مهم داشتن یک لایف استایل مناسب و سالم، این است که به‌صورت منظم و دائم، به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات مخصوص را انجام دهید. به‌این‌ترتیب، پزشک می‌تواند با چک‌آپ بدن شما مطمئن شود که از نظر جسمی کاملاً سالم هستید و می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی به ادامه زندگی بپردازید.

بسیاری از افراد، از رفتن به دکتر فراری هستند. زیرا آن‌ها گمان می‌کنند که دکتر آن‎ها را مریض‌تر می‌کند. اما مطمئناً این‌طور نیست و فقط درصورتی‌که مشکلی در بدن شما باشد، پزشک برای رفع آن دارو می‌نویسد.

از رفتارهای پرخطر خودداری کنید

برای داشتن یک لایف استایل خوب، سعی کنید تا جایی که امکان دارد از انجام کارهای پرخطر خودداری کنید. سعی کنید هر کاری که زندگی و سبک زندگی سالم شما را به خطر می‌اندازد، انجام ندهید.

همیشه ویتامین‌های ضروری برای بدن را مصرف نمایید تا بدن شما همیشه سالم باشد. روزانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

علاوه بر موارد ذکرشده، از مصرف دخانیات هم به‌طورجدی خودداری کنید. زیرا این مواد سلامت شما را بسیار تحت خطر قرار می‌دهد.

لایف استایل افراد موفق

همه مواردی که تاکنون نام بردیم، از مهم‌ترین راهکارهای لایف استایل افراد موفق به شمار می‌رفت. اکثر افراد موفق در لایف استایل خود، ورزش، غذای سالم، عدم مصرف دخانیات و… را دارند.

علاوه بر موارد ذکرشده، این افراد خواب کافی هم داشته و به برنامه‌ریزی برای اهداف خود پایبند هستند. اگر شما هم می‌خواهید این‌چنین باشید، باید از این افراد الگو گرفته و سبک زندگی سالمی پیشه کنید.

سخن نهایی

لایف استایل یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تأثیر بسیار عظیمی بر کیفیت زندگی و حتی مدت عمر انسان‌ها دارد. در این مقاله، ما انواع لایف استایل را بررسی کردیم و برای شما عزیزان توضیح دادیم که باید چه‌کارهایی انجام دهید تا سبک زندگی خوب و سالمی داشته باشید. فراموش نکنید که یک سبک زندگی مناسب و مفید، به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود در زندگی دست یابید و از زندگی خود رضایت بیشتری داشته باشید. اگر شما هم می‌خواهید یک لایف استایل سالم داشته باشید، به نکات این مقاله توجه کافی کنید.

منبع:دکتر ویز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *