۱۱ نکته برای این که مانند یک اروپایی زندگی کنید

در این مطلب درباره سبک زندگی مردم اروپا، شیوه زندگی در اروپا، فرهنگ اروپایی‌ها، زندگی در اروپا و روش‌هایی برای زندگی به سبک اروپایی اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اروپایی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از آمریکایی‌ها مجزا می‌کند. چه از نظر خوراکی باشد یا گرایش‌ها و فعالیت‌ها، اروپایی‌ها روش منحصر به‌فردی برای لذت بردن از زندگی و کامل زندگی کردن دارند که بسیاری از افراد به تحسین رویکردآن‌ها می‌پردازند. اگر مجذوب روش زندگی اروپایی‌ها شده‌اید می‌توانید با دنبال کردن گام‌های زیر تا حدودی شبیه به آن‌ها زندگی کنید.

الف. مانند یک اروپایی سفر کنید

۱. با دوچرخه به هر کجا که می‌خواهید بروید

در سال ۲۰۱۳، بسیاری از اروپایی‌ها به جای خودرو، دوچرخه خریدند و به دوچرخه سواری پرداختند. تعداد ۳.۶ میلیون نفر فردی که در بریتانیای کبیر دوچرخه سواری می‌کنند دو برابر تعداد افرادی است که با خودرو جابجا می‌شوند. در یونان، دوچرخه‌سواران پنج برابر رانندگان هستند. به جای این‌که به روال معمول‌تان بچسبید، یک دوچرخه بخرید و از آن استفاده کنید. به این ترتیب مانند میلیون‌ها اروپایی جابجا می‌شوید و در عین حال پول پست انداز می‌کنید و سلامت‌تان را بهبود می‌بخشید.

۲. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

اکثر کشور‌های اروپایی از سیستم اتوبوس و متروی خوبی بهره‌مند هستند و ساکنین این کشور‌ها هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. آلمان، شرکت راه آهن دویچه بان، ایتالیا، شرکت متروپولیتن، و پاریس، مترو را دارد، که محلی‌ها برای جابجایی روزانه بین شهر‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. به جای این‌که با خودروی شخصی‌تان به محل کار بروید، مسیر اتوبوس‌های بین خانه و محل کارتان را بررسی کنید. شما همچنین می‌توانید برای رفت و آمدتان از مترو نیز استفاده کنید. این کار باعث می‌شود حس کنید اروپایی هستید و در این فرآیند پول پس انداز کنید.
– یکی از سامانه‌های حمل و نقل عمومی چند کاربری در لندن سازمان حمل و نقل لندن (TfL) است، یک شبکه گسترده از اتوبوس‌ها، قطار‌های زیر زمین و روی زمین، قایق، و تراموا که تمام ساعات روز در حرکت هستند. سازمان حمل و نقل لندن (TfL) با یک خط هوایی و قطاری سراسری همراه است. بریتانیایی‌ها هر روز برای رسیدن به هر مکانی از این شکل‌های حمل و نقل استفاده می‌کنند. اتوبوس‌های دو طبقه‌ی قرمز رنگ لندن در تمام دنیا شناخته شده‌اند.

۳. یک خودروی دوست‌دار محیط زیست بخرید

تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌ها از خودرو‌های شاسی بلند بزرگ و پرمصرف استفاده می‌کنند، در حالی‌که اروپایی‌ها از خودرو‌های جمع و جور و کوچکی استفاده می‌کنند که نرخ مصرف سوخت بسیار بهتری دارند. در ایتالیا و فرانسه، فیات ۵۰۰، مینی کوپر، و خودرو‌های هوشمند بیش از کادیلاک به چشم می‌خورد. این مسئله بیشتر به‌خاطر این است که در خیابان‌ها، به‌ویژه در شهر‌های بزرگ، فضای بسیار کمی می‌گیرند. اگر لازم است رانندگی کنید یا ترجیح می‌دهید با خودروی شخصی جابجا شوید، به خرید فیات ۵۰۰ یا مینی کوپر فکر کنید. این خودرو‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند تا حس ایتالیایی بودن داشته باشید، بلکه جابجا شدن در سطح شهر را نیز برای‌تان ساده‌تر می‌کنند، مقرون به صرفه هستند، و برای محیط زیست بهتر هستند.

۴. بیشتر پیاده روی کنید

خواه برای خرید کردن باشد یا بیرون رفتن با دوستان، بسیاری از اروپایی‌ها زمان می‌گذارند و برای رسیدن به فروشگاه یا رستورانی که باید به آن مراجعه کنند پیاده‌روی می‌کنند. طراحی شهر پاریس برای پرسه زدن عالی است، مسیر‌های پیاده‌روی در کنار رود سن، کافه‌های خیابانی در هر گوشه‌ای و خیابان‌های بزرگ پر از درخت. سعی کنید در زندگی روزانه تان تا جایی که می‌توانید پیاده‌روی کنید. در زمان خرید سعی کنید پیاده به فروشگاه بروید.
– اروپایی‌ها بعدازظهر‌ها پیاده روی می‌کنند. به ندرت پیش می‌آید مردم شب‌ها در ونیز یا پارک‌های فرانسه قدم نزنند.
– اگر حوالی محل سکونت‌تان لزوما ترغیب کننده‌ی پیاده روی نیست، سعی کنید با وسیله شخصی به هر جایی که دوست دارید بروید و سپس در آن مکان قدم بزنید.

ب. مانند یک اروپایی غذا بخورید

۱. مواد اولیه را تغییر دهید

در اروپا، مردم بیشتر به خوراکی‌های محلی و رستوران‌های محلی تمایل دارند. وقتی به شهر‌های اصلی اروپا مانند لندن، پاریس یا فلورانس سفر می‌کنید حتما با فروشندگانی بر می‌خورید که در کنار خیابان محصولات محلی می‌فروشند. بازار کشاورزان محلی را در شهرتان پیدا کنید و تا جایی‌که می‌توانید غذای تازه بخرید. همچنین بهتر است در غذاخوری‌های محلی غذا بخورید.

۲. اندازه پرس خوراکی‌تان را کم کنید

اندازه‌ی متوسط هر سهم در رستوران‌های آمریکایی بسیار بزرگتر از اروپا است. حتی در مورد غذا‌های پخته خانگی نیز، در اروپا سهم‌های غذایی در هر وعده کوچک‌تر هستند. اگر بیرون بروید سعی کنید سهمی که برای‌تان گذاشته‌اند را با شخص دیگری شریک شوید یا باقیمانده غذای‌تان را برای ناهار روز بعد به خانه ببرید.
– در فرانسه، سهم‌ها بسیار کوچک‌تر از امریکا است. فرانسوی‌ها برای صبحانه، یک تکه میوه یا کروسان را با کافه لاته‌شان می‌خورند، البته به شرط این‌که صبحانه بخورند. وعده‌های ناهارشان بزرگ‌تر است، که در آن پاستا، پروتئین، سبزیجات، و میوه را معمولا در حجم زیاد می‌خورند. فرانسوی‌ها برای شام، باز هم از وعده‌های کوچک همراه با خانواده شان استفاده می‌کنند، که سرشار از میوه، سبزیجات، و پروتئین است. زمان بگذارید و سهم‌های کوچک‌تری بخورید که از خوردن آن لذت می‌برید.

۳. دسر‌های مختلف را امتحان کنید

دسر‌های اروپایی فاسد شونده و بسیار خوشمزه هستند. به دنبال نانوایی و شیرینی پزی بگردید که در طعم‌های اروپایی تخصص داشته باشد. برای دسر‌های سنتی اروپایی دستور تهیه بیابید. شاید بتوانید گزینه‌های وارداتی نیز در فروشگاه‌ها بیابید که به آن اضافه کنید.
– به دنبال یک شیرینی پزی ایتالیایی بگردید. شیرینی‌پزی‌های ایتالیایی در پخت کانولی تبحر دارند، کانولی با طعم‌هایی مانند ریکوتای سنتی، شکلات، توت فرنگی، و حتی کارامل و کدو پخته می‌شود.

۴. غذا‌های وارداتی بخرید

خوراکی‌ها و برند‌های زیادی در اروپا وجود دارند که در آمریکا در دسترس نیستند. حتی برند‌هایی که در آمریکا وجود دارند نیز طعم متفاوتی با برند‌های موجود در اروپا دارند. به دنبال بازار جهانی یا فروشگاه‌هایی باشید که خوراکی‌های وارداتی می‌فروشند. اگر فروشگاهی نیافتید، به دنبال فروشگاه‌های بین‌المللی آنلاین بگردید که خوراکی وارد می‌کنند.

ج. نقش‌تان را به درستی ایفا کنید

۱. با آرامش رفتار کنید

آمریکایی‌ها معمولا برای حرکت از یک فعالیت به فعالیت بعدی با عجله رفتار می‌کنند، و فراموش می‌کنند از زندگی‌شان لذت ببرند. اروپایی‌ها هر روز برای لذت بردن از همه چیز وقت می‌گذارند. خواه ناهار‌های مفصل فرانسه، استراحت میان روز در ایتالیا، یا خواب بعد از ناهار در اسپاینا، اروپایی‌ها می‌دانند چگونه استراحت کنند و از چیز‌های کوچک لذت ببرند. عصر‌ها نیم ساعت برای بازیابی و استرس زدایی از بدن‌تان وقت بگذارید. به جای با عجله غذا خوردن، از زمان ناهارتان لذت ببرید.
– یکی از بهترین روش‌ها این است که به تعطیلات طولانی مدت بروید. به طور متوسط، اروپایی‌ها تعطیلات بیشتری نسبت به آمرکیایی‌ها دارند. آن‌ها به جای این‌که برای پس انداز پول یا انجام دادن کار‌های محل کار برای کاهش حجم کاری‌شان، به سادگی از کنار تعطیلات‌شان بگذرند، از تعطیلات طولانی مدت‌شان استفاده می‌کنند و از آن لذت می‌برند. یک سفر برنامه‌ریزی کنید که پرهزینه نباشد و تعطیلات‌تان را با خانواده یا کسانی که دوست دارید سپری کنید. حواس‌تان باشد به کار فکر نکنید و تمام استرس‌های‌تان را پشت سر بگذارید.

۲. در کنار جمع بودن را به راحتی خودتان ترجیح دهید

اروپایی‌ها می‌دانند چه زمانی در کنار دیگران بنشینند و از مصاحبت آن‌ها لذت ببرند. در فرانسه، مردم غالبا ناهار‌های مفصل و طولانی دارند که گروه‌های مختلف افراد گرد هم می‌آیند و با یکدیگر تعامل می‌کنند و ناهار می‌خورند. به‌جای این‌که به‌خاطر گرفتار و پر مشغله بودن از صرف شام با خانواده اجتناب کنید، در کنار آن‌ها بنشینید. می‌توانید در جوار دیگران از روزتان بگویید و بدون عجله و در کمال آرامش از مصاحبت یکدیگر لذت ببرید.
– آمریکایی‌ها غالبا بسیار با یکدیگر مهربان هستند و وقتی کسی به آن‌ها بگوید کاری را اشتباه انجام داده‌اند حساس می‌شوند. اروپایی‌ها منتقدتر هستند، ولی به روشی سازنده این کار را انجام می‌دهند. فرانسوی‌ها به رک و راست بودن شناخته شده‌اند و بسیار صادق در نظر گرفته می‌شوند. وقتی دوست‌تان از شما می‌پرسد که فلان کار را چطور انجام داده است، با او صادق باشید و محافظه کارانه برخورد نکنید. آن‌ها با شنیدن نظر شما فرد بهتری خواهند شد و شما نیز یک رابطه‌ی نزدیک‌تر و صادقانه‌تر خواهید داشت.

۳. کمتر بخندید

در اروپا مردم معمولا به هر کسی که از کنارشان می‌گذرد لبخند نمی‌زنند، برعکس امریکا. در آلمان و فرانسه، شاهد این صحنه نخواهید بود که محلی‌ها در حال قدم زدن به یکدیگر صبح بخیر یا وقت بخیر بگویند و به هم لبخند بزنند. آن‌ها لبخندشان را برای مواقعی نگه می‌دارند مستلزم لبخند است. آن‌ها به جای این‌که به هر شخص یا بدون دلیل لبخند بزنند، تنها زمانی لبخند می‌زنند که واقعا خوشحال باشند یا به وجد آمده باشند. این کار باعث می‌شود بیشتر به اروپایی‌ها شبیه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *