راه اندازی کسب و کار با کمترین امکانات

پرورش قارچ دکمه ای

کار آفرینی و راه اندازی کسب و کار ،گاهی از چیزهای ساده هم شروع میشود. هرچند به تازگی به این واژه بهای بیشتری میدهند. و دولت کارهایی کرده. اما خلاقیت و انگیزه هم لازم است!

عده ای تصور میکنند کسب و کار های نوین حتما باید بر بستر اینترنت باشند و نیاز به دانش برنامه نویسی و … دارند.

پرورش قارچ

در حالی که بسیاری سعی داشتند تا یک استارتاپ آنلاین را پایه ریزی کنند. کارآفرین خلاقی توانسته پرورش قارچ را از صفر شروع کند، و به مراحل حرفه ای برساند. و اینک پس از ۵ سال ماهیانه ۱۵ تن قارچ برداشت میکند!

محمدامین صفائیان، اهل شهرستان آباده استان فارس ۵ سال پیش فعالیت خود را در زمینه پرورش قارچ آغاز کرده و امروز پس از گذشت ۵ سال ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ تن قارچ برداشت می کند و به شهرستان های مختلف استان فارس می فروشد.

صفائیان روند کارش را چنین توضیح می دهد؛

۵ سال پیش به صورت سنتی و تک سالنه پرورش قارچ را آغاز کردم و این روند تا ۳ سال ادامه داشت پس از آن کار را به صورت صنعتی پیش بردیم و امروز با ۶ سالن بزرگ و دستگاه های صنعتی مشغول به پرورش قارچ هستیم.

برای پرورش قارچ نیاز به سرمایه زیاد نیست، می توان با ۵ میلیون تومان این کار را شروع کرد. البته مشروط به آنکه متقاضیان سالن استاندارد و دانش کافی در این زمینه داشته باشند.

او که در حال حاضر برای ۱۳ نفر اشتغالزایی کرده است می گوید:

“در برخی از فصول سال مانند پاییز به دلیل شرایط آب و هوایی نیازی به بازسازی طبیعت برای پرورش قارچ نیست”
قارچ برای پرورش در سالن نیاز دارد که مطابق با شرایط طبیعی فضا داشته باشد به همین دلیل از دستگاه های مختلف سرمایشی و گرمایشی برای تنظیم دما استفاده می شود.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. آرکا گفت:

    ممنون از انتشار مطلب آموزندتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *