سودآوری کافی شاپ : چطور کافی شاپی سودآور داشته باشیم؟

کافه رستوران

شاید رویای داشتن یک کافی شاپ چیز جذاب و جالبی باشد، اما مراحل راه اندازی کافه همراه با سودآوری کافی شاپ ، در تمامی قدم ها اصلا آسان نخواهند بود. از تعیین مکان گرفته تا تهیه تجهیزات کافه و … همگی نیازمند دقت و به کار بردن دانش مرتبط می باشند.

زمانی که تلاش می کنید از مرحله راه اندازی خارج شوید، باید این کار را به صورتی انجام دهید که سودآوری مورد نظر از کافه تامین شود.

حقیقت این است که داشتن یک کافی شاپ خاص ممکن است برای همه شدنی باشد، اما اداره کردن کافی شاپ که منجر به سوددهی قابل توجه شود، همیشه اتفاق نمی افتد.

صرف نظر از مکان کافه و تجهیزاتی که در آن قرار داده اید، شما همیشه راهی برای افزایش سودآوری خود در دست دارید. در اینجا به برخی از روش های معمولی و همه گیر افزایش درآمد و سودآوری کافی شاپ ها می پردازیم.

افزایش سودآوری کافی شاپ

برند خود را بشناسید

ایجاد یک نام تجاری قوی مهم است. به خصوص اگر شما می خواهید آن را به عنوان یک کافه محلی در اختیار داشته باشید، نام تجاری بارها مهم تر خواهد بود. این ارتباطی است که شما باید با مشتریان خود ایجاد کنید. همچنین به وسیله ی نام تجاری یک پیام در مورد کیفیت محصول خود ارسال می کنید. این به شما کمک می کند که انرژی و منابع خود را متمرکز کنید و به مشتریان یک نقطه اتصال، چیزی را که با مارک شما بر روی آن قرار می گیرد، بدهید.

نام تجاری شما باید همه چیز را در بر داشته باشد. این آرم باید در تابلوی کافه، بسته بندی محصولات، دستمال کاغذی ها، وب سایت، رسانه های اجتماعی و … وجود داشته و دیده شود. ایجاد یک نام تجاری با کیفیت و انعطاف پذیر در تمام سیستم عامل برای جلب مشتریان ضروری است. به یاد داشته باشید این سه مرحله برای ساخت یک نام تجاری کافی شاپی مهم هستند: این باید با ارزش های شخصی شما ارتباط داشته، روابط شما با مشتریان را بازگو کرده و داستانی در پشت آن وجود داشته باشد.

یک وجه تمایز با دیگر کافی شاپ ها بیابید

آیا می دانید که کافی شاپ شما جدا از سایر کافی شاپ هاست؟ قطعا این را می دانید؛ اما چه چیزی کافه ی شما را از دیگر کافه های اطراف متمایز می سازد؟ این چیزی ست که باید در پی آن باشید. حتی یک طاقچه می تواند با تمام سادگی به عنوان وجه تمایز قابل اعتنایی ظاهر شود. یا این که مجموعه ای خاص از نوشیدنی ها ویژگی جالبی در کافه شما به وجود آورده و موجب جذب مشتریان شود. یا شما روی اسپرسوهای عالی تمرکز می کنید؟ آیا ارتباطات منحصر به فردی با یک مزرعه خاص دارید؟ آیا فروشگاه شما دارای یک تم است که ممکن است به قهوه ای مربوط باشد؟
اجازه دهید مردم بدانند که چه چیزی در فروشگاه شما بسیار عالی ست و آن را به خاطر بسپارند.

هزینه های خود را بدانید

برای رسیدن به سوددهی مورد نظر، باید حتما هزینه های خود را به طور کامل بشناسید. برای شناخت هزینه های خود، لازم است که فهرست کاملی از مواد اولیه ورودی و مبالغی که برای خدمات و به عنوان دستمزد می پردازید، تهیه کنید.
با در نظر گرفتن این هزینه ها، خروجی پول و درآمد ماهیانه را برآورد کرده و می توانید برنامه ریزی درستی برای میزان سودآوری داشته باشید. همین طور شما می توانید در بخشی از کار صرفه جویی ها را انجام دهید. البته این صرفه جویی ها به هیچ وجه نباید در زمینه ی کیفیت مواد اولیه باشد، زیرا در اولین قدم بخشی از مشتریان خود را از دست می دهید.

کاهش هزینه ها و افزایش حاشیه سود

کنترل هزینه های خود بهترین راه برای سودآوری است بدون توجه به اندازه کافی شاپ شما است. شما باید تجزیه و تحلیل درستی از هزینه های خود داشته باشید. آیا بارها و بارها عکس های تبلیغاتی قهوه را هدر داده اید؟ مواد اولیه ای را کشف کنید که خریداری شده ولی بدون مصرف شدن، به دلیل گذشتن تاریخ مصرف دور ریخته می شوند.

با شناخت این موارد می توانید هزینه های خود را کاهش داده و حاشیه سود قابل توجه تری داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *