فرد تازه استخدام شده را چگونه اخراج کنیم؟

گاهی اوقات برای برخی از کارفرما ها پیش می آید که بعد از استخدام یک نیروی سازمانی، متوجه می شوند که یکی از کاندیداهای نادرست را برای سازمان خود انتخاب کرده اند. اما در این میان باید چه کاری انجام شود و چگونه عذر او را بخواهید؟ با ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

چگونه عذر کارمند تازه استخدام شده را بخواهیم؟

این مشکل به دور از انتظار نیست و باید بدانید که در هر سازمان و در هر شرکتی امکان رخداد این موضوع وجود دارد. لازم است که به بهترین شکل عمل کنید تا کمترین آسیب را به سازمان و متقاضی کار بزنید.

چنانچه با این موقعیت رو به رو شدید، فرار را چاره ی کار ندانید، چرا که نباید اشتباه را با اشتباهی دیگر جایگزین کنید.
نادیده گرفتن اوضاع به معنای از دست دادن نیروهای قوی تیمی و سرمایه های بعضا هنگفت است. معمولا در این مواقع می باست با یک تغییرات کم هزینه، زودتر دست به کار شوید.

مکالمه مستقیم را انتخاب کنید

در این حالت می توانید به سراغ مکالمه های مستقیم بروید که البته چندان خوشایند نخواهد بود. گاهی هیچ امیدی به بهبود عملکرد فرد نیست و می بایست به مکالمات روی آورید. بهتر است صداقت پیشه کنید و به فرد تازه استخدام شده از نارضایتی ها بگویید و از عملکرد ضعیفی که او داشته است.
درست است که می بایست صادق عمل کنید اما بهتر است در انتخاب واژه های خود دقت عمل به خرج دهید و فرد را دچار سرخوردگی نکنید.
دلایل منطقی بشمارید و از برخوردهای سلیقگی فاصله بگیرید. بد نیست پیش از ورود به مکالمه مستقیم، مواردی که لازم است متذکر شوید را لیست کنید تا چیزی را از قلم نیندازید.

به او از بازگشت به موقعیتش سخن بگویید

گاهی لازم است که به فرد فرصتی برای بهبود عملکرد خود بدهید. اگر بازخوردهای مناسب را به او ارائه دهید، او را از نحوه ی عملکردش آگاه می کنید. به او مهلت دهید تا در صورت بهبود وضعیت، طی سه ماه آینده به جایگاه شغلی اش بر می گردد. اما بهتر است نقطه ای بر ضرر های خود بگذارید.

هزینه فعلی و آینده ی این استخدام را شناسایی کنید
گاهی یک استخدام بد می تواند روی تیم و در نهایت اهداف کسب و کار تاثیر منفی داشته باشد. فرصت ها و هزینه ها را بر شمارید. گاهی برخی از استخدام ها هزینه های فرصت فزاینده ای دارند و تمامی زحمات را بر باد می دهد. گاهی لازم است که با یک جایگزینی ساده هزینه ها را کاهش دهید، تا اینکه نیرو را نگه دارید.

دلایل خروج او را برشمارید

بهتر است در این رابطه به درستی عمل کنید و تمامی دلایل خروج او را برشمارید. گاهی انتخاب راه درست و دلایل منطقی می تواند خروجی آسان و بدون هرگونه دردسری را برایتان رقم بزند.

در این حالت به احتمال زیاد با نارضایتی کارمند رو به رو می شوید. جملات درست را انتخاب کنید.
این را مد نظر داشته باشید که بدون تذکرات پیشین نباید اقدام به اخراج و قطع همکاری با فرد استخدام شده کنید. این کار قطعا از شما یک کارفرمای بی اعتبار و غیر حرفه ای می سازد و دلایل شما را به طور قطع منطقی نمی دانند. این برای کارکنانی که در شرکت شما کار می کنند به هیچ عنوان خوشایند نیست و تصویری غیر حرفه ای از خود در ذهن کارکنانتان می سازید.

دقت داشته باشید که تصویر سازی برای کارکنان بسیار مهم است. هیچ چیز به اندازه ی آنچه که شما در تصورات آنان ایجاد می کنید مهم نیست. این وظیفه ای بسیار مهم است که باید به خوبی از پس آن برآیید در غیر این صورت وجهه ی خود را نزد کارکنان از دست می دهید و چیزی از یک مدیر حرفه ای و قدرتمند به جا نمی ماند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *