باید و نبایدهای مدیران تازه وارد چیست؟

کسب و کاراینطور نیست که در سایت استخدامی که آگهی های استخدام چاپ می شود، تمامی سازمان ها نیاز به کارمند باشد. بلکه در برخی از سایت های استخدامی، آگهی استخدام مدیر نیز منتشر می شود. همیشه مدیران تازه وارد نمی توانند به خوبی عمل کنند، این حقیقتی است که باید پذیرفت. مدیران تازه وارد معمولا دچار خطاهایی می شوند که ما قصد داریم به بررسی باید ها و نباید های مدیران تازه وارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

باید و نبایدهای مدیران تازه وارد

برخی از مدیرانی که تازه دوران مدیریت خود را آغاز کرده اند و چیز زیادی از طول مدت مدیرتشان نمی گذرد، در مسیری قدم بر می دارند که سراسر آزمون و خطا است. اما برای اینکه این مسیر مهم را کمتر با مشکل بگذرانند، لازم است که به پیشنهادهایی که از بررسی های کارشناسی شده، ارائه شده است، عمل کنند:

باید های مدیران تازه وارد

مدیران تازه وارد لازم است که به طور پیوسته و متداوم با کارکنان خود در ارتباط باشند. می بایست نقاط قوت و ضعف هر یک از افراد را بشناسید و از توقعات آن ها باخبر باشید. این کار سبب اعتماد سازی میان کارکنان و مدیر می شود و هیچ چیز به اندازه اطمینان و اعتماد به مدیر نمی تواند بهره وری و کارای افراد را بالا ببرد.

بهتر است تفویض اختیار را در دستور کارتان قرار دهید. لازم نیست تمام تصمیم گیری ها را شما انجام دهید. اجازه دهید برخی از تصمیم گیری ها را کارکنان شما انجام دهند. در صورتی که کارمندی تصمیمی را بگیرد، آن گونه که در راستای هدف سازمان باشد، به آن متعهد است و آن را تا پایان اجرا خواهد کرد.

مسئولیت پذیر باشید و وظایفتان را به نحو احسن انجام دهید، عدم اجرای مسئولیت ها فرهنگ درستی را در سازمان پیاده نمی کند. اگر خود نتوانید مسئولیت پذیر باشید، نمی توانید توقع کار کامل و با مسئولیت تمام را از کارمندان خود بخواهید.

مشاور بگیرید تا کار برایتان آسان تر شود. مدیران بی تجربه معمولا باید مربی های با تجربه تری را در کنار خود داشته باشند. هرچه اطلاعات شما از مدیریت کسب و کار بالا باشد اما طول دوره و گذر از دوران ابتدا لازم است راهنمایی کنار خود داشته باشید.

قدرت تیم ها را فراموش کنید. تیم هایی متشکل از افراد بسازید و آن ها را حمایت کنید و نتیجه اش را ببینید. تیم نه تنها به پیشبرد اهداف کمک می کند بلکه باعث رشد اعضای تیم هم می شود.

نباید های مدیران تازه وارد

سرک کشیدن در هر کاری را تمام کنید. لازم نیست که خود را درگیر کوچک ترین امور کنید. این کار سبب نفرت کارکنان از شما می شود، به خصوص با تجربه تر ها که به آزادی عمل نیاز دارند. آزادی عمل دهید و از دخالت های بی مورد دوری کنید.

متزلزل نباشید. هیچ چیز به اندازه یک مدیر که نمی توداند روی اصول حرکت کند نمی تواند وجهه او را خراب کند. رهبر باشید و هدایت را به درستی صورت دهید.

فکر نکنید که از اشتباه مبرا هستید و دست از همه چیز دان بودن بردارید. این اشتباه بسیار بزرگی است که می تواند شما را به ورطه نابودی بکشاند. این را مد نظر قرار دهید که همواره موضوعات مهمی هستند که شما آگاهی کاملی از آن ندارید. این کار سبب می شود از متخصصان و مشاوران خبره ای کمک بگیرید.

با همه به یک شکل رفتار نکنید. درست است که باید با تمامی کارکنانتان صحبت کنید و در ارتباط باشید، اما الگوی رفتاریتان در کمال عدالت می بایست از الگوهای مختلفی با افراد متفاوت استفاده کنید.

با کمک این پیشنهادات می توانید روند از مسیر تغییریک مدیر تازه وارد به مدیر قدرتمند راحت تر عبور کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *