بهبود رضایت مشتری با مجموعه استانداردهای به روز ISO

شرط اصلی موفقیت در هر کسب و کاری جلب رضایت مشتری است، در دنیای کنونی که رقابت بین کسب و کارها لحظه به لحظه نفس گیرتر می شود جلب رضایت مشتری و وفادار نگه داشتن آن گار چندان آسانی نیست. برای بهبود رضایت مشتری بهتر است از ISO کمک بگیرید. راهنمای اخذ ایزو کمک می کند تا خدمات و تولیدات تان را به بهترین سطح استاندارد برسانید که این امر رضایت مشتری را در پی دارد.

از بررسی شکایات گرفته تا ارئه خدمات همراه با یک لبخند، رسیدگی به مشتریان دانشی است که نباید مورد بی توجهی قرارگیرد، زیرا می تواند تاثیر قابل توجهی بر روحیه کارکنان و سودآوری داشته باشد.

مجموعه ای از استانداردهای بین المللی که به بهبود رضایت مشتری اختصاص دارد به تازگی به روز شده است تا از انطباق کامل اطلاعات با بازنگری پرچم دار استانداردهای کیفیت ایزو یعنی ISO ۹۰۰۱ اطمینان حاصل شود.

استن کاراپتروویچ، برگزارکننده گروه کاری که این استانداردها را تجدید نظر می کند اظهار داشت: این مجموعه، سازمان ها را در اجرای سیستم های موثر برای بهبود رضایت مشتری هدایت می کنند.

او گفت: “این دستورالعمل ها هماهنگ با یکدیگر و در راستای استاندارد ISO ۹۰۰۱ به طور همزمان تجدید نظر شده اند.”

” اگرچه هر یک از این استانداردها می تواند به تنهایی و به شکل کارامدی اجرا شود، کاربرد تلفیقی آنها نیز بسیار موثر است.”

این استانداردها عبارتند از:

ISO ۱۰۰۰۱ : مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – راهنمای منشور رفتاری برای سازمان ها

ISO ۱۰۰۰۲ : مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – راهنمایی هایی برای رسیدگی به شکایات در سازمان ها

ISO ۱۰۰۰۳ : مدیریت کیفیت- رضایت مشتری- راهنماهایی برای حل اختلاف برون سازمانی

ISO ۱۰۰۰۴ : مدیریت کیفیت – پایش و اندازه گیری رضایت مشتری – راهنما

این مجموعه استاندارد توسط کمیته فرعی ۳ (فن آوری های حمایتی) از کمیته فنی ISO/TC ۱۷۶ (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) تدوین شده که دبیرخانه آن بر عهده موسسه استاندارد هلند ( NEN) است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *