آشنایی با اصول کلی کپی رایتینگ برای نویسندگی وب

سایت آگهی استخدام جایی برای پیدا کردن انواع فریلنسرها است از مترجم گرفته … تا طراح سایت؛ اگر شما یکی از افرادی هستید که جهت تولید محتوا یا کپی رایتینگ در وب سایت استخدام شده اید بهتر است نکاتی که در این نوشته می آیند را به خوبی دقت کنید تا همیشه جزو بهترین ها بمانید.

کپی رایتینگ یا تولید محتوا یکی از مهم ترین فاکتور ها در سئوی یک وبسایت می باشد. محتوای با کیفیت تولید شده توسط شما به سایتتان این کمک را می کند تا در نتایج موتور های جستجو جایگاه بهتری را کسب کند.

نکات مهم در کپی رایتینگ

برای تولید محتوای خوب، درباره آن تحقیق کنید

یکی از نکاتی که تمامی بزرگان حوزه کپی رایتینگ با آن آشنا هستند این اصل می باشد که یکی از با ارزش ترین عواملی که می تواند باعث موفقیت شود، تحقیق کردن و بدست آوردن علم لازمه درباره موضوع و سپس نوشتن درباره آن می باشد. پدر تبلیغات، دیوید اوگیلوی این چنین بیان می کند که : ”ذهن خود را همیشه پر از اطلاعات کرده تا هر وقت اراده کردید، موضوعی برای نوشتن داشته باشید“

در موضوعات خود جذابیت به وجود آورید

شاید بعد از آنکه همه چیز را درباره یک پدیده می دانستید، نوشتید به این مهم دست پیدا کنید که واقعا دیگر چیزی در چنته ندارم و هیچ چیزی از مغزم بیرون نمی آید. در این گونه موارد سعی کنید با اضافه کردن نکات جالب در مقاله و یا کار تولیدی خود، خواندن مقاله خود را لذت بخش تر کنید. درباره محصولات خود واقعیات را بیان کنید اما این واقعیات را با زبانی که خواندن و فهم آن برای مشتری جذاب باشد بیان نمایید.

از تیتر های مناسب استفاده کنید

انتخاب یک عنوان مناسب برای مقاله به قدری در کپی رایتینگ اهمیت دارد. برای آنکه یک تیتر مناسب را بنویسید، بهتر است ابتدا تمام متن خود را نوشته و بعد از مرور یک باره و دو باره آن مقاله، به یک درک درست و تعریف مناسب نسبت به آن دست خواهید یافت. حالا وقت آن است تا بر اساس آن درک یک عنوان دو یا سه کلمه ای که هدف شما از نوشتن مقاله را نشان می دهد را انتخاب نمایید.

از تصاویر مرتبط با متن خود استفاده کنید

منظور از متن مقاله فقط استفاده از کلمات برای جلب توجه کاربران نیست، بلکه یک تصویر مناسب می تواند کاربر را به خواندن مقاله شما دعوت کند. در روزگاری که افراد در فضای مجازی از روی متون طولانی فقط عبور می کنند، استفاده از یک تصویر مناسب باعث می شود که او حداقل چند خطی از مقاله شما را نیز بخواند. شاید این چند خط در صورتی که به درستی نوشته شده باشد بتواند کاربر را به خواندن ادامه مقاله نیز دعوت کند.

کمی عامیانه تر صحبت کنید

مقاله شما باید با زبانی تایپ شود که مخاطب با آن احساس نزدیکی کند و بداند که حرف کسی که این مقاله را نوشته چیست. پس طوری صحبت کنید تا مخاطب حرف شما را بفهمد، نه اینکه با لفظ قلم صحبت کردن سعی کنید به او نشان دهید که خیلی بیشتر از او می فهمید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *