راهنمایی برای اخذ پروژه آنلاین فریلنسری

برای شروع فعالیت فریلنسری لازم است در یک یا چندین سایت دورکاری فعالیت داشته باشید تا موفق به گرفتن پروژه دورکاری شوید. سوال بسیاری از تازه کارها این است که چگونه در سایت پروژه آنلاین ثبت نام کنیم؟ در واقع چنین کاری چندان پیچیده نیست و با توجه به راهنمایی های موجود در هر وب سایت حتی مبتدی ها نیز می توانند ثبت نام کنند.

در وب سایت های مختلف نحوه ثبت نام در سایت های فریلنسر توضیح داده شده است اما کمتر جایی در مورد نحوه اخذ پروژه آنلاین توضیح داده است. با توجه به اینکه فریلنسر های حرفه ای در این کار موفق تر عمل می کنند می توان دریافت که این مورد هم به امری تخصصی بدل شده که هرچه تجربه فرد بالاتر رود در کسب پروژه ها نیز موفق تر می شود.

۵ نکته مهم برای موفقیت در پروژه فریلنسری

آشنایی کامل با پروژه در حال مناقصه

اگر شما حوزه کاری خود را به درستی انتخاب کنید، خواهید دید که پروژه های متعددی از کشورهای مختلف توسط کاربران ایجاد شده است. در صورتی که با پروژه در حال مناقصه آشنایی کافی دارید و از انتظارات مشتری برای آن کار آگاه هستید، برای گرفتن آن اقدام کنید. در غیر این صورت، از این پرژوه رد شده و دنبال پروژه های دیگر بگردید.

شفافیت و رسایی در هنگام نوشتن پیشنهاد

هنگام نوشتن پیشنهاد برای یک پروژه از جملاتی مانند “من بهترین هستم” یا “لطفا پروژه را به من بدهید” پرهیز کرده و از جملات شفاف در توضیح خصوصیات، توانایی های خود در خصوص آن پروژه، مدت زمانی که روی آن کار خواهید کرد و همچنین روند اجرای کار، استفاده کنید. این نوع پیشنهاد به کاربر نشان می دهد که شما به خوبی پروژه و نحوه انجام آن را درک کرده اید، که چه بسا منجر به انتخاب شما از بین لیست طویل فریلنسرها شود.

ضمیمه کردن نمونه کار

بعد از انجام موفقیت آمیز مراحل اول و دوم، کاربر انتظار دارد که نمونه کارهای قبلی شما را مشاهده کند. پس حتما در پروفایل خود چندین نمونه کار قرار دهید. اگر نمونه کار زیادی هم نداشته باشید، قرار دادن همان چند نمونه هم می تواند کاربر را تحت تاثیر قرار داده و نتیجه آن، انتخاب شما برای انجام آن پروژه باشد.

قیمت گذاری منعطف برای پروژه ها

این بخش همان جایی است که بسیاری از فریلنسرها دچار اشتباه می شوند. هرگز به این فکر نباشید که کاربر پیشنهای با پایین ترین قیمت را خواهد پذیرفت. همیشه پروژه را بررسی کرده و بر طبق اصول خود قیمت ارائه کنید. معمولا بهترین قیمت، میانگین قیمت پیشنهاد های ارائه شده است. در صورتی که قیمت محاسبه شده شما از قیمتی که کاربر ارائه کرده است بالاتر باشد، حتما توضیحاتی مربوط به نحوه انجام کار و محاسبه قیمت را برای کاربر توضیح دهید.

بررسی مجدد پیشنهاد، قبل از ارسال

زمانی که مراحل ۱ تا ۴ را تکمیل کردید، پیشنهاد خود را قبل از ارسال یک بار دیگر بررسی کنید. پیشنهاد خود را از نظر املایی بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که کلیه فایل های ضروری از جمله نمونه کار خود را ضمیمه کرده اید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *