راهنمایی راه اندازی رستوران غذای بیرون بر

داستان دانشجوی دختر ایرانی در فرانسه و غذا و پول قرضی

امروزه بیش از هر زمان دیگری مردم به خرید غذاهای بیرون بر روی آورده اند و به نظر می رسد که راه اندازی رستوران بیرون بر یک ایده ی پول ساز باشد.

مردمی که از خوردن غذاهای فست فودی و سرد خسته شده و وقت کافی برای درست کردن غذا در آشپزخانه های خود را ندارد، با روی آوردن به غذاهای رستورانی بیرون بر جای خالی غذاهای گرم خانگی را پر می کنند.

با این شرایط رستوران های غذای خانگی بیرون بر در محله های مختلف می توانند فروش خوبی داشته و حتی در شکل یک کسب و کار خانگی موفقیت چشمگیری به بار بیاورند.

اما شما، اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین با ابتکار عمل بالا چنین کسب و کاری را آغاز کرده و دست به راه اندازی رستوران غذای بیرون بر بزنید، لازم است که اصول و نکاتی را در این میان در نظر داشته و رعایت کنید، تا موفقیت شما در سطح بالاتری تضمین شود.

شما احتمالا ایده های ناب و فوق العاده ای دارید، شاید تنها نمی دانید که باید از کدام نقطه شروع کنید. در اینجا چند نکته برای بهبود خدمات تحویل غذا و افزایش درآمد ارائه شده است.

راه اندازی رستوران غذای بیرون بر: منطقه تحویل را بررسی کنید

شما قبلا نقشه شعاعی دلیوری یا تحویل در اطراف خود را تهیه کرده اید و حتما می دانید که قرار است در چه محدوده ای به سرویس دهی بپردازید.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که چندین رستوران در این منطقه و محدوده وجود دارد! فهرستی از آن ها تهیه کنید و حتما منوی این رستوران ها را مورد بررسی قرار دهید. توجه کنید که آیا این رستوران ها فقط سرو غذا در محل دارند یا به صورت بیرون بر نیز فعالیت می کنند.

مورد بعدی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، اندازه شعاع تحویل شماست. اگر این شعاع بیش از اندازه بزرگ باشد، احتمالا زمان طولانی تری برای برخی از مشتریان شما به عنوان زمان انتظار رسیدن غذا پیش می آید. البته لازم نیست که شعاع تحویل غذای خود را کاهش دهید، اما ممکن است بتوانید یک پایگاه دیگر برای تحویل غذا در فاصله در نظر بگیرید که مشتریان دورتر نیز سریعا غذای مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

به ویژه اگر در یک منطقه ی خاص مشتریان و سفارشات بیشتری داشته باشید، جای دادن یک پایگاه جدید در این منطقه عالی خواهد بود. ( این چیزی ست که احتمالا پس از مدتی کار کردن مرکز اولیه به آن خواهید رسید)

از سوی دیگر اگر شعاع تحویل اولیه ای که در نظر گرفته ای خیلی کوچک و محدود باشد، شاید بتوانید شعاع خود را گسترش داده و محدوده ی بزرگ تری را تحت پوشش دلیوری خود قرار دهید.

اما همیشه در این مورد یک قانون کلی و غیرقابل اغماض را در نظر داشته باشید، شما باید در شعاعی مسئولیت پوشش را بر عهده بگیرید که قادر به سرویس دهی به موقع و باکیفیت باشید. در غیر این صورت تنها نام رستوران بیرون بر خود را از اعتبار خواهید انداخت.

ساعت های تحویل را مشخص کنید

شما باید ساعت های شروع و پایان Delivery را به طور دقیق مشخص کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید به آن ها پاسخ دهید:

– آیا زمان تحویل شما گسترده تر از دیگر رستوران هاست؟
– آیا تحویل در شب ساعات پایانی را نیز در برخواهد گرفت؟
– آیا در تعطیلات نیز delivery خواهید داشت؟

پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه می تواند در تنظیم زمان تحویل رستوران بیرون بر شما بسیار موثر باشد و بتوانید به گونه ای این زمان را تعیین کرده و مدیریت نمایید که در نهایت مشتری هایی راضی تر و خشنودتر داشته باشید.

در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید

اگر می خواهید به عنوان یک رستوران غذای بیرون بر موفق باشید، حتما باید در شبکه های اجتماعی عضو بوده و در آن ها حضور فعال داشته باشید.

لازم است که شما یک فرد را برای این موضوع استخدام نموده ( حتی به صورت دورکاری اینترنتی )  و به وی این مسئولیت را بدهید تا در تمامی شبکه های اجتماعی پرمخاطب به نیابت از رستوران و برند غذای بیرون بر شما حضور داشته و به معرفی غذاها و خدمات و جذب مخاطب بپردازد.
همین طور عضویت در انجمن ها و گروه های محصولات غذایی نیز ایده ای عالی خواهد بود.

بررسی ابزار بازاریابی

اگر چه حضور در شبکه های اجتماعی خود به نوعی بازاریابی به شمار می رود اما شما به عنوان یک رستوران غذای بیرون بر نیازمند بازاریابی در سطحی پیشرفته تر هستید.

شما باید بررسی کنید که با توجه به بودجه تان قادر به استفاده از کدام ابزارهای بازاریابی هستید. شاید یک مشاور راه اندازی رستوران بیرون بر بتواند در این زمینه کمک بسیاری به شما کرده و بهترین روش های بازاریابی را نشان تان دهد.

داشتن یک وب سایت در این عصر حتما توصیه خواهد شد. شما باید یک وب سایت مخصوص رستوران خود داشته باشید و هر روزه آن را با مطالب جدید آپدیت کرده و رفته رفته خوانندگان و مخاطبان خود را به دست بیاورید.

به شخصیت و نحوه ی رفتار پیک های تحویل غذا بسیار توجه کنید

زمانی که مشتریان برای غذا خوردن به رستوران شما نیامده و غذا را در منزل یا محل کار خود تحویل می گیرند، تنها راه ارتباطی و معرفی برند رستورانی تان بسته بندی و کیفیت غذا و البته شخصیت و نحوه ی برخورد شخصی ست که به عنوان پیک این غذا را به مشتری می رساند.

به همین دلیل پوشش، نحوه ی رفتار و به طور کلی شخصیت و اتیکت پیک های رستوران بیرون بر اهمیت فوق العاده ای دارد و این افراد حتما باید آموزش های لازم را در این زمینه دیده و به نوعی ممتاز معرف برند رستورانی شما باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *