درمان ها و نتایج ناتوانی یادگیری در کودکان اوتیسمی

بیماری اوتیسم

چون هنوز با اطمینان نمی دانیم که یک کودک مبتلا به ناتوانی یادگیری چه اشکالی دارد در درمان کردن این کودکان موفقیت محدودی داشته ایم. چند گزارش غیر رسمی و تک موردی ادعا کرده اند که با استفاده از رویکردهای درمانی متفاوت به موفقیت هایی دست یافته اند اما راهبردهای آموزشی مستقیم اغلب در تغییر دادن توانایی های این کودکان موفق نبوده اند و در مورد درمان های خاص برای ناتوانی یادگیری تحقیقات معدودی که خوب طراحی و اجرا شده باشند وجود دارد.

الیس مداخله جامعی را برای کمک کردن به یادگیری کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ارایه داده است. این راهبرد آموزشی یکپارچه، علاقه متخصصان در این حوزه را جلب کرده است. این روش که مطابق با زمینه های محتوایی خاص سازمان یافته است انواع راهبردهای آموزشی معلم گرا را که به جنبه های اصلی فرایند یادگیری گرایش دارند در نظر می گیرد: جهت یابی، قالب بندی، به کار بردن و گسترش دادن. با اینکه هنوز اثربخشی این مدل دقیقا بررسی نشده است اما ویژگی منظم آن افزوده خوبی به تحلیل مشکلاتی است که کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری با آنها مواجه هستند.

ما در مورد سازگاری بلندمدت افرادی که با مشکلات شخصی، تحصیلی و اجتماعی که ناتوانی یادگیری ایجاد می کند بزرگ شده اند اطلاعت محدودی داریم. دو تحقیق در مورد دانشجویان مبتلا به ناتوانی یادگیری حکایت داشتند که آنها به عنوان یک گروه کماکان مشکلات تحصیلی، شخصی و اجتماعی داشتند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *