عوامل موفقیت کافه و کافی شاپ کدامند؟

میل نسل جوان به برپایی کافه و کافی شاپ بسیار زیاد است چون حرفه ای شاد و با نشاط است و هم درآمد زایی خوبی دارد. تحقیقات نشان داده کافه های زیادی در هر کوی و برزن برپا می شوند اما به دلیل نداشتن تجربه و مدیریت درست پس از مدتی به قول معروف در دکانشان تخته می شود و ناچار به برچیده شدن تجهیزات کافه می شوند.

موفقیت در کسب و کار شانسی به دست نمی آید با پشتکار و سخت کوشی میتوان به موفقیت دست یافت.

بازاریابی را قبل از هر چیزی شروع کنید

بازاریابی اصولی همان چیزی است که ورشکسته ها آنرا نادیده گرفته اند. تمام متخصصان و مشاورین کسب و کار میگویند پیش از راه اندازی هر کاری ابتدا باید بازار را برای عرضه محصول آماده کرد و همان چیزی را که نیاز دارند عرضه کنید. بازاریابی بسیار مهم است و نکات بسیاری دارد که باید آنها را فراگرفته و به اجرا درآورد تنها با چسباندن بنر و چند برگ تبلیغاتی در دیوارهای شهر نمیتوان بازاریابی کرد.

مرسومترین شیوه بازاریابی استفاده از شبکه های اجتماعی است که به سوشال نتورکینگ شهرت یافته است. استفاده از اینترنت خودش دنیای دیگری است که سایت ها هم درگیر کار بازاریابی می شوند. ..

مواد اولیه درجه یک استفاده کنید

مهم نیست مشتریتان چه کسی است اما باید سعی کنید در هر شرایط بهترین مواد اولیه را برای تهیه نوشیدنی یا خوراکی استفاده کنید. مشتری با این دید به کافه شما می آید که بهترین ها را برای او فراهم آورید و با این دیدگاه اگر کیفیت خدمات از نظرش مقبول باشد به راحتی پول خرج می کند.

درست است در صورتی که از محصولات درجه یک استفاده کنید ناچارید قیمت ها را بالا تر ببرید این مورد هیچ مشکلی ندارد به شرط آنکه منصفانه باشد. پس از مدتی که مشتری کیفیت را احساس کند جبران همه روزهایی که به دلیل قیمت بیشتر مشتری کمی داشتید در می آید. همیشه آنهایی که دنبال کیفیت هستند مشتری های ثابت تری هستند تا آنکه دنبال قیمت پایین است!

مکان کافه را خوب بررسی کنید

گاهی همه چیز معادله را در کنار هم چیده اید و منظرید چرخ کسب و کارتان به حرکت در آید اما به دلیل انتخاب اشتباه مکان کافه همچنان یک پای کار میلنگد. اگر مکان کافه درست انتخاب نشود متاسفانه هیچ بازاریاب موفقی هم نمی تواند مشتری برای کافه جذب کند. فرض کنید یک مغازه تیشرت فروشی در قطب شمال باز شود آیا مشتری خواهید داشت. بنابر این باید کافه در مکانی باز شود که قهوه خورهای در انجا تردد داشته باشند و به آن دسترسی داشته باشند.

دکوراسیون کافه متناسب باشد

انتخاب تم مناسب و بهره برداری از فضای کافه به نفع مشتری بسیار مهم است. اغلب کسانی که به کافه می روند سعی دارند از مشغله های روزمره فرار کنند و در محیطی ساکت و امن یک فنجان قهوه بخورند. اگر فضای کافه ای به اصطلاح دنج باشد مشتری ها بسیار راضی خواهند بود.

معمولا در کافی شاپ ها قرار های دوستانه و کاری گذاشته میشوند باید برای همه این موارد فضاهای مخصوص طراحی شود.

رسیدگی به شکایات

شاید اینطور به نظر برسد که هرچقدر هم به مشتری خدمات دهید باز هم مشتری شاکی است و هیچ وقت کاملا راضی نمی شود و به این خاطر شکایات مشتری را چندان جدی نمیگیرند. این کاملا شیوه اشتباهی برای برخورد با شکایات و انتقادات است. بهتر ایت به جای بحث کردن با مشتری در سدد آن برآمد که مشکل را ریشه ای حل کرد.

مشتری ها از اینکه ببینند حرفشان خریدار دارد احساس خشنودی می کنند. فراموش نکنید هر مشتری می تواند کلی تبلیغ منفی بر علیه کسب و کارتان انجام دهد پس بهتر است با یک عذر خواهی مشکل را خاتمه دهید.

به روز باشید

باید طبق نیاز جامعه و مد با تغییرات همگام شد. مثلا منوها را به روز کرد و نوشیدنی های جدید را وارد منو کرد یا آنکه از فناوری های مثل وایفای استفاده کرد تا به آسودگی مشتری بیشتر کمک شود. قطعا هر نو آوری هزینه بر است اما قرار است شما در کسب و کارتان برترین باشید و این کار هزینه هایی دربر دارد که باید پرداخت!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *