چرا غذاهای فوری آنقدر محبوب هستند؟

آلزایمرفست فود به آندسته از غذاهایی گفته می شود که از قبل پخته شده و برای آماده سازی آنها وقت زیادی لازم نیست صرف شود. انواع ساندویچ ها، استیک و فراورده های گوشتی در دسته غذاهای فوری قرار می گیرند.

راه اندازی فست فود بسته به مکان و شهر مورد نظر امکانات و بودجه متغیری لازم دارد، برای کمتر شدن هزینه اولیه می شود از تجهیزات کارکرده فست فود استفاده کرد. خرید وسایل نو اگرچه فضا را لوکس نشان می دهد اما تجهیزات کارکرده نیز علاوه بر آنکه صرفه اقتصادی دارد طوری نشان می دهد که این کسب و کار قبلا هم در جای دیگری دایر بوده و تنها تغییر مکان داده است. این موضوع خودش دلیلی برای اعتماد مشتری است.

آیا غذاهای فوری مضر هستند؟

راستش را بخواهید چیزی به اسم غذای بد وجود ندارد مگر آنکه فاسد یا سمی باشد وگرنه یک فست فود هر چقدر هم چربی بالا یا نمک زیاد داشته باشد باز هم به صورت صد در صد مضر نیست و در دسته غذاهای مضر قرار نمی گیرد. اگر میخواهید فست فود را در رژیم غذایی تان بگنجانید باید گفت هفته ای یک یا دو بار اشکالی ندارد البته اگر مریضی قلبی ندارید!

غذاهای فوری سدیم، چربی اشباع و کلسترول بالایی دارند که هر کدام از این موارد میتواند باعث بیماری شوند. اگر به صورت منظم و همه روزه از غذاهای فوری تغذیه کنید بعد از مدتی باید منتظر عوارض آن باشید. بیماری های قلبی، فشار خون بالا و چاقی از دست آورد های مصرف بیش از حد غذای فست فودی است.

آنچه که بیشتر از خود فست فود مشتری های چنین غذای هایی را تهدید می کند نوشابه های گازدار و سرشار از شکر و همچنین سس های چرب مثل مایونز است. همیشه یک پای ثابت غذای فست فودی نوشابه و سس است آیا شما خودتان ساندویچ یا پیتزا بدون سس و نوشابه می خورید؟

فست فود سالمتر جایگزین بهتری است!

علاقه نسل جوان به خوردن غذاهای فوری غیر قابل کنترل است و از این رو چاره جز جایگزینی غذاهای سالمتر فست فودی نمی ماند. همانطور که می دانید فست فود به خاطر چربی ها و نمک خطرناکند و اگر غذاهایی وجود داشته باشند که این موارد در آنها بسیار کم باشد بدین ترتیب خطراتشان هم کمتر می شوند.

زمانی که متخصصان تغذیه دلیل بی میلی مشتری به غذای فوری را فهمیدند به فکر طراحی گزینه های کم خطر افتادند که امروزه در منوی بسیاری از ساندویچی ها می توان یافت. غذاهایی وجود دارند که سالمتر از بقیه هستند و گزینه بهتری برای تغذیه افراد در معرض خطر!

خوردن آب میوه یا دوغ بدون گاز را با نوشابه های گازدار و شیرین جایگزین کنید و همینطور با سس های چرب خداحافطی کنید. به جای سس مایونز از سالاد یا سس گوجه فرنگی استفاده کنید به این ترتیب ساندویچتان را تا حد بالایی بی خطر کرده اید!

یک پیتزای سفارشی یا مخصوص حجم زیادی فراورده گوشتی دارد که پروتوئین زیادی وارد بدن می کند. بدن ما به این همه پروتوئین نیاز ندارد و در نهایت باعث انباشته شدن چربی می شود. بهتر است موقع سفارش پیتزا تاکید کنید بیشتر از سبزیجات استفاده شود. همینطور ساندویچ های خود را با سبزیجات مانند پیاز، کاهو و گوجه فرنگی به جای بیکن یا پنیر اضافی حجیم کنید.

غذاهای انتخاب کنید که به جای سرخ کردن، سوخاری یا کباب شده باشند. برای مثال یک ساندویچ مرغ کبابی را انتخاب کنید به جای مرغ سرخ شده یا قطعات مرغ و سبزیجات بخورید یا میوه تازه به جای سیب زمینی سرخ کرده.

راستش را بخواهید ساندویچ های امروزی دو برابر ساندویچ های زمان قدیم هستند و به این ترتیب غذای بیشتری میخوریم. شاید این ترفندی برای جذب مشتری باشد که بگویند فلان جا ساندویچ های پرتری سرو می کند اما مشتری باید هشیار باشد و زمان سفارش یک ساندویچ معمولی را تقاضا کند نه هر چه که سرآشپز برایش تدارک دید.

خوردن ساندویچ های بزرگ به کمک سس و نوشابه برای هر فردی که کم خوراک باشد ممکن است، اما اگر این اتفاق چنیدن بار تکرار شود باعث بالا رفتن خوراک فرد خواهد شد که روز به روز هم بدنش غذای بیشتری طلب می کند و درست از این زمان به بعد که فرد از خوش اشتها شدنش احساس رضایت دارد مشکلات اضافه وزن هم شروع می شوند!

خوردن ماست همراه با غذاهای فست فودی کاری است که بسیاری از افراد به جای استفاده از انواع طعم دهنده های شیمیایی انجام میدهند و باید گفت این اقدام هوشمندانه ای است که ماست را همراه با سالاد جایگزین سس ها کرد.

همیشه از غذاهای فوری به مضر بودن یاد شده اما آماده شدن سریع و ارزان بودن دو عامل مهم در موفقیت آن است که بیشتر افراد به این دو مورد بیشتر از سلامتی شان اهمیت می دهند!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud