راهکارهایی برای راه‌اندازی یک سالن زیبایی موفق

آرایشگاه

آرایشگاه

این حقیقت تلخی است اما از هر سه کسب و کار نوپا، یکی در دو سال اول ورشکسته و تعطیل می‌شود. سالن زیبایی یکی از کسب و کارهایی است که با توجه به نیاز روز افزون خانم‌ها به زیباتر شدن درآمد زیادی دارد و مشتریان آن هیچ‌وقت کم نمی‌شوند.

به همین دلیل این روزها خیلی‌ها به فکر باز کردن سالن زیبایی هستند و البته، باید بدانید که داشتن یک سالن زیبایی موفق به همین سادگی هم نیست. نکات زیادی در موفقیت سالن زیبایی نقش دارد و ما با تعدادی از صاحبان سالن‌های زیبایی معروف و پرطرفدار صحبت و این نکات را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

مکان سالن زیبایی در موفقیت آن تاثیر زیادی دارد

ممکن است یک سالن زیبایی که در کوچه پس کوچه‌های دور از خیابان‌های اصلی واقع شده هم مشتریان زیادی داشته باشد، اما دلیلی ندارد کارتان را سخت‌تر کنید.

اگر می‌خواهید یک سالن زیبایی موفق داشته باشید، زمان بیشتری را صرف پیدا کردن یک مکان مناسب بکنید؛ یعنی جایی که پاخور و ترافیک زیاد و جای پارک خودرو داشته و به‌راحتی قابل دسترسی باشد. به یک جای معمولی قانع نشوید چون حتما بعدا از تصمیمی که گرفته‌اید پشیمان خواهید شد. شاید مجبور شوید برای شروع کردن کارتان کمی صبر و پول بیشتری هزینه کنید، اما سالن زیبایی که احداث می‌کنید جلوی چشم خیلی‌ها خواهد بود و مشتریان جدید زیادی جذب خواهد کرد.

 

مدیری مناسب انتخاب کنید

فقط به این خاطر که در کار آرایشگری خوب هستید، دلیل نمی‌شود بتوانید یک سال زیبایی را مدیریت کنید و آن را به موفقیت برسانید. مدیریت یک سالن زیبایی موفق و شلوغ کار سختی است و توانایی‌هایی غیر از آرایشگری نیاز دارد. پس قبل از این‌که برای باز کردن سالن زیبایی عجله کنید، همه‌ی جوانب آن را مورد بررسی قرار دهید. می‌توانید با صاحبان سالن‌های زیبایی هم صحبت کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید.

 

برای راه‌اندازی سالن زیبایی در مورد هزینه از جمله خرید وسایل و تبلیغات با برنامه‌ریزی عمل کنید.

با برنامه‌ریزی هزینه کنید

درست است باید در سالن زیبایی جدید از وسایل نو استفاده کنید، اما مجبور نیستید سراغ گران‌ترین مبلمان و میز و صندلی کار بروید. خریدن آن‌ها را برای زمانی که کسب و کار رونق گرفت نگه دارید. این‌که در شروع کسب و کار و بدون مشتری خودتان را درگیر قسط‌های ماهانه کنید، ممکن است کسب و کارتان را زمین بزند. در هزینه کردن تعادل داشته باشید؛ تنها چیزی که نیاز دارید یک سالن زیبایی تمیز، مرتب و جذاب است. برای مثال اگر نمی‌توانید هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی سالن زیبایی را بپردازید، نیازی نیست کلی پول هزینه‌ی ظاهر آن بکنید.

 

برای سالن زیبایی خود تبلیغ کنید

این‌که در سالن زیبایی را باز کنید و منتظر باشید مشتریان خودشان داخل شوند بهترین راه برای ورشکست شدن است. باید به دنیا بگویید کجا هستید و چرا باید به شما مراجعه کنند. مشتریان نمی‌توانند ذهن شما را بخوانند و شما باید قادر باشید با آن‌ها ارتباطی دائمی برقرار کنید. تبلیغات و بازاریابی یکی از مهم‌ترین نکات در موفقیت سالن زیبایی است. اما وقتی درگیر بازسازی و استخدام آرایشگر باشید، بازاریابی کردن کار بسیار مشکلی می‌شود. بهتر است قبل از این‌که سرتان شلوغ شود، برای تبلیغات و بازاریابی برنامه‌ریزی کنید و شخصی را برای انجام این کار در نظر بگیرید.

 

اهمیت رهبری برای کسب و کارهای نوپا

رهبری خوب معمولا اصلی‌ترین عامل رشد یک کسب و کار نوپا است. اگر می‌خواهید یک سالن زیبایی موفق داشته باشید باید شیوه‌ی مدیریت درستی را پیش بگیرید. خیلی از صاحبان سالن‌های زیبایی فکر می‌کنند فقط خودشان باید پول در بیاورند و به همین دلیل تا جایی که می‌توانند کار می‌کنند، در حالی که کارکنان‌شان بیکار می‌ایستند و منتظر مشتریان هستند. از طرفی نباید تمام روز پشت میز مدیریت سالن زیبایی نشست؛ بلکه باید با حضور موثر خود کسب و کار را مدیریت کنید، وگرنه شما هم به آمار غم‌انگیز کسب و کارهای ورشکسته اضافه می‌شوید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *