معرفی فیلم Insomnia – بی خوابی

Insomnia

Insomnia فیلمی پر افتخار یا برنده تعداد زیادی جایزه نیست. ولی این موضوع هرگز نمی تواند دلیل بد یا ضعیف بودن یک اثر هنری باشد. این فیلم مانند اسمش خواب را از سر شما می برد و شما را پای داستان جنایی جذابش میخکوب می کند. با اینفو همراه باشید.

«بی خوابی» یکی از معدود ساخته های فیلم ساز مشهور هالیوود «کریستوفر نولان» (Christopher Nolan) است که وی در نوشتن فیلمنامه آن به طور مستقیم دخالت نداشته است. «نولان» کارگردانی این فیلم را مانند سایر ساخته هایش کم نقص انجام داده و همراه شدن این کارگردانی خوب با سینماتوگرافی و البته تصویر برداری عالی فیلم را از نظر بصری بسیار جذاب و چشم نواز کرده است. موسیقی متن زیبای این فیلم نیز به هر چه زیبا تر شدن این سکانس ها کمک فراوانی کرده است.

همانطور که اشاره شد فیلم داستانی جنایی و پلیسی دارد که به جرئت می توان گفت شبیه هیچ یک از فیلم های پلیسی دیگر نیست. شخصیت پردازی ها و روابط ایجاد شده بین این شخصیت ها در فیلمنامه نوشته شده توسط «هیلاری سیتز» (Hillary Seitz) بسیار دقیق و صحیح انجام شده است. شخصیت های فیلم با توجه به دارا بودن گذشته ای تقریبا مبهم جذاب تر شده اند و این عاملی است برای به فکر فرو بردن بیننده که نویسنده در این موضوع موفق عمل کرده است. آغاز جالب فیلم خود یکی از عواملی است که باعث تفکر بیننده می شود. این موضوع درباره سه شخصیت اصلی فیلم ، پایان بحث بر انگیز فیلم و دیالوگ هایی که بسیار هدفمند نوشته شده اند نیز صدق می کند.

بازیگران اصلی فیلم همگی سرشناس و هر سه آن ها برنده جایزه اسکار می باشند. به عبارت دیگر حضور آن ها در یک فیلم اعتباری خاص به آن فیلم می بخشد. بازی های تاثیرگذار و دیدنی «آل پاچینو» (Al Pacino) ، «رابین ویلیامز» (Robin Williams) فقید و «هیلاری سوانک» (Hilary Swank) فیلم را جذاب تر و دیدنی تر کرده است. اغراق نیست اگر بگوییم که Insomnia بیش از نیمی از موفقیت و جذابیت خود را به این سه نفر مدیون است. البته نباید کارگردانی عالی آن نیز فراموش شود.

«بی خوابی» در وبسایت IMDB نمره ۷،۲ از ۱۰ را کسب کرده و وبسایت معتبر Metacritic نمره ۷۸ از ۱۰۰ را به این فیلم اختصاص داده است. امیدوارم از تماشای این فیلم لذت ببرید. نظرات خود را درباره این فیلم با اینفو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. در پایان دیالوگی زیبا و قابل تامل از فیلم را مرور می کنیم.

یک پلیس خوب نمی تونه بخوابه چون یه تیکه از پازل رو نمی تونه پیدا کنه. ولی یک پلیس بد نمی تونه بخوابه چون وجدانش یهش اجازه نمی ده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *