موفقیت از صفر تا رسیدن به مدیر یک کمپانی بزرگ
بسیاری از کاربران از اینفو درمورد موفقیت سوال کردند ، و از اینفو خواستند تا مقاله ای در زمینه موفقیت از صفر تا صد منتشر کنیم . در این مقاله قصد داریم تا نکاتی ناب و کمیاب را بیان کنیم که به شما کمک میکند تا از صفر شروع کنید و به موفقیت های بزرگ برسید . در ادامه همراه با اینفو باشید .
وقتی دوستانتان به تفریح میروند ، خوشگذارانی میکنند ، یا استراحت میکنند : شما میتوانید برروی کسب و کار خود تمرکز کنید و آن را راه اندازی کنید .
اگر فکر میکنید تلگرام بعدی را شماخواهید ساخت و یا بنیانگذار شبکه اجتماعی به بزرگی اینستاگرام میتوانید باشید و یا مسنجری به قدرتمندی اسنپ چت میتوانید بنویسید در قدم اول باید بگویم که ولگردی در شبکه های اجتماعی را رها کرده و به فکر راه اندازی کسب و کار خود باشید !
بدون فکر جلو نروید ! همیشه فکر کنید …..
اگر رویای رسیدن به جایگاه های بزرگ همچون مدیریت یک کمپانی بزرگ را در سر خود می پرورانید ، باید بگویم که در اولین قدم باید ایده ای برای پیاده سازی آن داشته باشید اما ایده به تنهایی کافی نیست ! باید درمورد روابط مدیریت و پیرامون اهداف خود تحقیقات جامعی را انجام دهید که این می تواند قدم بعدی برای موفقیت شما باشد .
ازکم شروع کنید ، قدم های کوچک بردارید اما بزرگ فکر کنید !
هرچند ایده ها و رویاهای بزرگی را در سر باید داشته باشید ، اما باید بدانید که برای شروع باید قدم های کوچک بردارید . بزرگ فکر کنید اما کوچک شروع کنید و قبل از هرچیز باید باور داشته باشید که ایده شما به اندازه کافی میتواند موفقیت به دنبال داشته باشد .
افراد باتجربه را در کنار خود داشته باشید
از افراد باتجربه در زمینه ایده خود کمک بگیرید ، مهم نیست که افراد باتجربه حتما افراد با سن بالا یا از شما بزرگتر باشند ، گاهی وجود افراد کم سن و سال اما با تجربه نیز میتواند راهگشا باشد .
خود را تحت فشار بگذارید
اگر از شغل فعلی خود راضی نیستید یا مثل فریلنسر ها دوست ندارید امرونهی کارفرما را داشته باشید و در واقع دوست دارید تا رئیس کار خود باشید ، به صراحت میگویم که از کار فعلی خود دست بکشید ! و به فکر کسب وکار جدید و مورد علاقه خود باشید . کسب وکاری که حتی در وقت استراحت نیز به آن بپردازید .
واضح تر بگویم : هر کجا و هرزمان به فکر توسعه آن با علاقه باشید !
زودتر از دیگران از رخت خواب برخیزید
توماس جفرسون میگوید :
۵۰ سال است که قبل از طلوع آفتاب از خواب برمی خیزم
تیم کوک مدیر بازاریابی اپل ، ایمیل های بازاریابی کمپانی را صبح زود حدود ساعت ۴:۳۰ ارسال میکند .
اگر شما زودتر از دیگران برخیزید ، علاوه براینکه بیشتر از دیگران به کارهای خود میتوانید رسیدگی کنید ، احساس عزت نفس بیشتری دارید .
روی برند سازی شخصی خود کار کنید
جف بزوس مدیر بزرگترین سایت خرده فروشی جهان (آمازون ) می گوید :
برند همان چیزیست که شما در اتاق نیستید و پشت سر شما می گویند .
اکثر افراد سعی براین دارند تا در شبکه های اجتماعی به دنبال کاربر و مشتری برای خود بگردند . بارها با صفحات فروش محصولاتی روبه رو شده ایم که تنها یک صفحه بوده اند !
بهترین توصیه ای که به شما می توانیم بکنیم آن است که روی برند سازی شخصی خود کار کنید .
وبسایت بهترین گزینه برای برندسازی است . وبسایت به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا به برند ها کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را به گونه ای که میخواهند معرفی کنند .
تولید محتوا پیرامون محصولات خود را فراموش نکنید
حالا که تصمیم گرفتید روی برند سازی خود کار کنید ، در گام بعدی باید به فکر تولید محتوا باشید !
محتوا شیرینی به کسب و کار شما اضافه میکند . محتوای شما باید به گونه ای باشد که کاربر حس آن را نکند که تبلیغ برند شماست و یا تحمیل محصول از طرف شما درحال انجام است . محتوای شما انقدر باید هوشمند باشد که کاربر پس از مطالعه ، خودش تصمیم بگیرد که از محصول شما استفاده کند یا نه !
درباره برند خود با اطرافیان خود صحبت کنید
بگذارید تا دیگران درمورد برند شما بدانند . خواهر ، مادر ، پدر ، برادر و افراد فامیل باید در مورد برند شما و کسب و کارتان خبر داشته باشند . بگذارید بدانند که شما یک برند جدید در بازار هستید !
صبور باشید ! عجله نکنید !
در دنیای دیجیتالی زندگی میکنیم که کاربران وقت زیادی را در اینترنت و خصوصا شبکه های اجتماعی صرف میکنند ولی درعین حال تنبل هستند !
حالا چرا تنبل ؟
جواب واضح است ، کاربری که قرار است مشتری شما شود در نگاه اول به وبسایت و صفحه شما در شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما اعتماد نمیکند . و به وسیله برندسازی که در موارد بالا گفته شد و پرس و جوهایی که در مورد برند شما انجام میدهند ، ممکن است خرید انجام دهند .
دقت کنید ” ممکن است خرید انجام دهند ” !
بسیاری از کسب وکار های نوپا به خاطر وضعیت موجود ، تا مرحله ای از رشد را طی میکنند اما چون به درآمد زایی و یا نتیجه مطلوب نمیرسند به سرعت دست از کار کشیده و اعلام ورشکستی میکنند !
بیل گیتس میگوید :
افراد برای یک سال آینده خود برنامه سنگین و دست بالایی را برای اجرا دارند اما اگر از آنها بپرسید که برای ده سال آینده خود چه برنامه ای چیده اید ، هیچ حرفی برای گفتن ندارند !
این جمله نشان میدهد که بیش از ۹۰ درصد کسب وکار ها به خاطر صبوری و پشتکاری که در کار خود ندارند ، به شکست میرسند .
حالا وقت پولسازیست ! به فکر درآمد باشید
الآن وقت درآمدزایی شماست . باید بدانید که بارعایت ۹ نکته بالا و خصوصا برند سازی که برای خود انجام داده اید ، الان وقت برداشت محصول است ! پس از برند سازی به فکر درآمدزایی باشید هرچند کم ، اما درآمد داشته باشید ! وگرنه باید به فکر مرگ کسب و کار و برند خود باشید .
با یک میلیونر یا فرد موفق در عرصه خودتان ارتباط داشته باشید
سعی کنید با یک فرد میلیونر موفق و یا به اصطلاح خود ساخته ، یا یک فرد موفق در عرصه خودتان ارتباط داشته باشید و از او بخواهید تا شما را راهنمایی کند تا به موفقیت برسید . شاید بپرسید که چرا باید اینکار را انجام بدهیم ؟ واضح است : برای اینکه بدانید رمز موفقیت آنها چیست !
خب اگر کنجکاو شدید تا بدانید رمز موفقیت همه افراد موفق و میلیونر های خود ساخته چیست من در یک جمله به شما میگویم:
سخت کوشی و ایمان به موفقیت است .
فکر میکنید تاچه حد میتوانید موفق باشید ؟ موانع و سکوهای پرش به سوی موفقیت چه چیز هایی هستند ؟ آیا رسیدن به موفقیت سخت است ؟ نظرات خود را با اینفو و کاربران در میان بگذارید .
منبع : ترجمه اختصاصی تیم اینفو