استفاده از داروهای لاغری سبب بوجود آمدن افسردگی می‌شود

چاقی و لاغری

بعضی اشخاص با مصرف داروهای لاغری فکر میکنند آرزوی رسیدن به وزن مطلوب در آنها بر آورده می شود در صورتی که  تحقیقات و پژوهشهایی که توسط محققان انجام می شود  بیانگر این است ، که این داروها در خیلی از موارد منجر به مشکلات روانی و روحی و افسردگی در اشخاص می شود.
پژوهش های محققان در کالیفرنیا بیانگر این است که، داروهای های کاهش وزن سبب ابتلا به بیماری افسردگی و روحی  شده و یا این بیماری را بدتر می‌کند و در بعضی موارد حتی شخص اقدام به خودکشی می کند.

با توجه به اینکه  اضافه وزن  یکی از معضلات قرن امروزی است و بسیاری اشخاص با آن مواجه هستند و به بهانه های گوناگون از تغذیه و  فعالیت ورزشی  امتناع می ورزند و یا برنامه مناسبی را  طبق دستور پزشک  آغاز نمی کنند بلکه برای مدت کوتاهی از رژیم های طاقت فرسا استفاده می کنند و بعد از مدتی خسته شده و  مجددا  پرخوری میکنند به همین  علت به  سراغ داروهای کاهش وزن می روند.

لازم به  توضیح  است ، تبلیغات این  نوع  داروها هم به طور گسترده ای  در رسانه ها زیاد شده است و بسیاری اشخاص تصمیم میگیرند این روش را  امتحان کنند.همچنین ، در تبلیغات بسیار دیده می شود که داروهایی با  مقدار بالاتر از ۲۰ میلی گرم توانایی لاغر شدن  افراد را تا بیش از ۱۰ کیلو دارد ولی مشکل مهم اینجاست که این نوع داروها اثرات زیانبار و  منفی زیادتری بر وضعیت روحی و روانی اشخاص و ابتلا یا بوجود امدن بیماری افسردگی در آنها دارند.

در عین حال با توجه به اینکه خیلی از اشخاصی که اضافه وزن دارند  خود تا  اندازه ای به دلیل  عدم رضایت از وضعیت خود یا مشکلات دیگر آمادگی برای بیماریهای روحی وروانی از جمله افسردگی دارند استفاده  بدون نظر پزشک این عوارض را بدتر می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *