اصول اساسی مرتبط با سردرد

سردرد ضربان‌دار

آیا می دانید هنگامی که مبتلا به سردرد شدید هستید در بدن شما چه رخ می دهد؟ بعضی از سردردها بوسیله ی دردی که از بخشی از مغز ناشی می شود منشا می گیرند در حالی که سایر سردردها از مشکلی که در قسمت دیگری از بدن رخ داده است ایجاد می شوند. هزاران دلیل برای ایجاد درد در شما وجود دارد بنابراین ما فقط بر روی انواع برجسته ی درد در سردرد متمرکز می شویم.

اصول اساسی درباره ی درد مغزی (سردردهای ناشی از مغز):

گاهی اوقات سردردها به وسیله ی عروق خونی منقبض شده در مغز ایجاد می شوند. این آزمایش ساده را انجام دهید. ابتدا دستان خود را به یک مشت بسیار محکم تبدیل کنید. به طوری که بتوانید کشش عضلات و اعصاب را احساس کنید و این وضعیت را برای ۱۰ ثانیه و یا بیشتر حفظ کنید.

اکنون تصور کنید یک یا چند تا از عروق خونی موجود در مغز مانند مشت شما محکم شده و در حال کشش می باشد و برای ساعت ها به حالت فوق باقی می ماند. در نهایت عاملی سبب رها شدن آن ها از فشار می شود که می تواند دارو، خواب و یا چیز دیگری باشد که بر روی بدن تاثیر مثبت می گذارد. اگر هیچ گونه عملی انجام ندهید در نهایت یک سردرد گذرا خواهید داشت اگر چه برای ساعت ها یا روزها شما را آزار خواهد داد. هم چنین در اطراف مغز بافت عضلانی و اعصابی وجود دارد که ممکن است آن ها نیز خیلی محکم و سفت شده باشند. درد مغزی، هم به وسیله ی عروق خونی منقبض شده و هم اعصاب و عضلات تحریک شده تولید می شوند که همگی سردردهای شدید ایجاد می کنند.

آن چه باید در مورد سردردهای راجعه بدانید:

سردردهای راجعه، سردردهایی هستند که به وسیله ی یک اختلال پزشکی که در بخش دیگری از بدن رخ می دهد ایجاد می شود. سردرد با منشا گردنی که قبلا درباره ی آن صحبت کردیم یک مثالی عالی از دردهای راجعه است. اگر چه مشکل در گردن، قسمت فوقانی پشت و یا شانه ها رخ می دهد ولی تمام درد به عنوان درد شدید در سر تجربه می شود.

اگر مشکل شما به دلیل درد راجعه ایجاد شده باشد برای تشخیص مهم است. زیرا برای کاهش سردرد شناخت منبع درد مهم می باشد. اگر سرتان دچار آسیب شده و داروی میگرن دریافت می کنید اما  اختلال واقعی، التهاب مفاصل مهره های گردنی می باشد معمولا از مصرف این دارو نتیجه ای به دست نمی آورید. هنگامی که پزشک تشخیص می دهد شما درد راجعه دارید می تواند آرتریت، عضلات منقبض شده یا سایر اختلالات موجود در گردنتان یا هر جایی که درد راجعه ای وجود دارد را درمان کرده و کمک کند تا درد طولانی مدت شما تسکین یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *