تمرکز بر محتوای دوست داشتنی در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی

با گذشت زمان و پیشرفته شدن ابزارهای بازاریابی اینترنتی همچنان وبلاگ ها یکی از با نفوذترین ابزارهای بازاریابی نزد بازدیدکنندگان هستند و می توانند سود زیادی را به همراه داشته باشند. وبلاگ یک ابزار رایگان و محبوب است که می توان از آن درآمد بالایی بدست آورد به شرطی که به درستی از آن استفاده شود. تمامی صاحبان کسب و کار برای اینکه بتوانند مشتریان زیادی را به کسب و کار خود تزریق کنند باید وبلاگ نویسی را بطور حرفه ای بیاموزند.

تمرکز بر محتوای دوست داشتنی در وبلاگ نویسی

سادگی در وبلاگ

استفاده از قالب های ساده و رسمی بسیار مناسب است. در سایت های مختلف قالب های رایگان برای وبلاگ موجود می باشد که می توانید از بین آنها یکی را برای قالب وبلاگتان انتخاب کنید.

در اینترنت ابزارهای مختلفی برای وبلاگ ها موجود است. برای اینکه وبلاگتان حرفه ای تر به نظر برسد بهتر است کمتر از این ابزارها استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از کارهای غیر حرفه ای این است که در برخی از وبلاگها موسیقی پخش می شود و باعث نارضایتی بازدیدکنندگان می شود.

محتوا را خودتان تولید کنید

محتوا را خودتان تولید کنید. مطالب دسته اول هر وبلاگ ارزش آن وبلاگ هستند. هرگز مطالب سایت های دیگر را کپی نکنید.

کپی کردن مطالب دو عیب بزرگ دارد:

  • هنگام جستجو موتورهای جستجو شما را در نتایج اولیه نشان نمی دهند.
  • اعتبارتان در برابر بازدیدکنندگان پایین می آید.

شما باید در وبلاگتان مطالب تخصصی که خودتان تولید کرده اید را انتشار دهید و آن را به یک مرکز تخصصی در زمینه کارتان معرفی کنید.

قبل از انتشار مقاله ای که نوشته اید ابتدا آن را بخوانید که اشتباه تایپی نداشته باشد.

برای اینکه بیاموزید چگونه مقالات آموزشی بنویسید باید به طور مداوم مقالات وبلاگهای دیگر را مطالعه کنید تا بتوانید محتوا تولید کنید.

از بدیهیات در محتوا بپرهیزید

دیگر آن زمان گذشته که بخواهید از توضیحات خشک و رسمی استفاده کنید و برای بازدیدکنندگان مقدمه چینی کنید.

بازدیدکنندگان تلاش می کنند هر چه سریع تر جواب سوالاتشان را دریافت کنند.

میخواهند مشکل خود را سریعا حل کنند.

خودتان را جای بازدیدکنندگان بگذارید و مشکلات آنها را در محتوای خود پاسخ دهید و ببینید چه مشکلاتی دارند و از توضیحات تشریفاتی پرهیز کنید.

پاراگراف بندی کردن مطالب را فراموش نکنید

امروزه با توجه به راحتی کارها و زندگی دیجیتالی و ماشینی، کمتر کسی پای دستگاه خود می نشیند و مطلبی طولانی را می خواند، صبر انسان ها کمتر از گذشته شده است. به همین دلیل باید مطالب خود را طوری پاراگراف بندی کنید که در ظاهر مطلب کم به نظر برسد و با دیدن مقاله بازدیدکننده عقب نشینی نکند.

مثلا یک مطلب ۲۰ خطی را به ۴ پاراگراف ۵ خطی تقسیم کنید.

با این کار بازدیدکننده میل بیشتری پیدا می کند تا مطلب شما را تا انتها بخواند و محتوای مطلبتان نیز زیباتر به نظر می رسد.

هدف اصلی شما در محتوا : هر چه سریع تر مشکل بازدید کننده را حل کنید.

با قرار دادن تبلیغات زیاد وبلاگتان را بی ارزش نکنید

خواهشمندم با قرار دادن تبلیغات بنری زیاد وبلاگتان را پر نکنید . اینطوری وبلاگتان شبیه یک سمساری می شود.

وقتی بازدید کننده به سایت شما می آید به دنبال مطلبی برای رفع مشکل خود هست تا شاید در وبلاگ شما آن را برطرف کند پس شما تمام توجه بازدیدکننده را به مطلب خود جلب کنید. از تبلیغات بنری استفاده کنید اما برای اینکه باعث نارضایتی بازدیدکننده نشود تعدادشان بسیار کم باشد.

نکته: در صورتیکه در وبلاگتان تبلیغات بنری قرار می دهید تنها تبلیغاتی که با موضوع وبلاگتان مرتبط است را قرار دهید.

استفاده اصولی از عکس در وبلاگ

قرار دادن تصاویر جذابیت نوشته های شما را بیشتر می کند . سعی کنید در مقالات خود از تصاویر استفاده کنید. ۲ نکته را برای انتشار عکس در نظر بگیرید:

  • برای اینکه تصاویر در دستگاه بازدیدکننده سریع بارگذاری شود حجم تصاویر زیاد نباشد.
  • برای اینکه تصاویر شما بعد از مدتی از بین نرود آنها را در سایت های معتبر آپلود کنید.

انضباط و نظم در وبلاگ

برای مقالات آموزشی خود یک برنامه ریزی کنید.

به عنوان نمونه تعیین کنید که ۲ مقاله در هر هفته منتشر می کنید و برای اینکه بازدیدکننده با روند کاری وبلاگتان آشنا باشد این روند را حفظ کنید.

برای اینکه بازدیدکنندگان سریعا به موضوعات مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند مطالب خود را دسته بندی کنید.

و در آخر …

ارائه نکات آموزنده به مخاطبان هدف اصلی یک وبلاگ است یعنی انتشار مطالب با ارزش مهم ترین کار یک وبلاگ است.

محتوای یک وبلاگ بهترین ابزار آن می باشد.

در وبلاگ نویسی به حاشیه نروید و مسیرتان را عوض نکنید و با قدرت به کار خود ادامه دهید .

یادتان باشد محتوای خوب چیزی است که کاربران اینترنتی از شما می خواهند و اینکه بتوانید مشکلشان را حل کنید نه اینکه از ابزارهای آنلاین مثل موسیقی آنلاین وبلاگ شما استفاده کنند . پس با اینگونه ابزارها وبلاگ خود را شلوغ و غیر حرفه ای نکنید.

وبلاگ نویسی پشتکار قوی را می طلبد پس ناامید نشوید.

بسیاری از وبلاگ نویسان حرفه ای هستند که در کشور خودمان در ماه درآمد چندین میلیونی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *