» خورشید ها » شناور بر فراز شهر سیچوان چین

» خورشید ها » شناور بر فراز شهر سیچوان چین Sichuan

منتشر شده در تاریخ چهارم اوت ۲۰۱۰

درهنگام غروب حدود ساعت ۸ ، سه خورشید غیره منتظره ظاهر شدند و آسمان بالای شهر Leshan ؛ واقع در استان Sichuan را برای مدت حدود ۱۰ دقیقه در بیست و ششم ژوئیه روشن کردند ؛ اخبار سیچوان گزارش داده است.

001372a9a93f0dc36e7912

پرفسور Wang Sichao پژوهشگر رصدخانه کوه ارغوانی آکادمی علوم چین گفت : این به صورت معما باقی میماند و نیاز به تجزیه و تحلیل وسیع دارد.

«خورشید ها» توجه بسیاری را جلب خود کرد. به گفتۀ Lu Shan عکاس ، اشیاء ابتدا در غرب ظاهر شدند بعد از حدود ۱۰ دقیقه اشیاء به سمت شمال حرکت کردند و قطر آنها به تدریج کم شد.

Lu  گفت : هنگامی که آنها محو میشدند؛ مانند غروب خورشید درحال حرکت بودند و نور کاملاً ملایم بود.

بعضی از مردم از هجوم یوفو صحبت میکردند ؛ اما Lu پس از انجام برخی تحقیقات خصوصی ، معتقد است که آن نوعی بازتاب از خورشید یا پدیده عجیب دیگر است.

به گفتۀ وانگ ؛ پدیدۀ «sundog» یا به اصطلاح علمی که حضیض خورشید شناخته میشود یک لکۀ مدور درخشان معمولی در هاله خورشیدی است. ( حضیض در فرهنگ فارسی به فارسی سعدی به معنی : مقابل اوج ، واین اصطلاح علم هیئت است که نقطۀ مقابل اوج را درگردش سیارات حضیض گویند.)

آن یک پدیدۀ بصری (نوری) جوی است که عمدتاً با انعکاس یا شکست نورخورشید توسط کریستال های یخ کوچک که با ابرهای سیروس ( ابر طره ای؛ مربوط به هواشناسی) یا ابرهای سفید رنگ و یکنواخت از نوع طره ای ترکیب شده ؛ همراه است.

به هرحال ، پرفسور اضافه کرد که در آن شب در آن منطقه نبایستی هیچ sundog بوده باشد.

وانگ گفت : واقعاً عجیب است.

او پیشنهاد کرد که عکس های بیشتر از مناطق مختلف و گزارش شاهدان عینی بیشتری برای حل این معما لازم است.

سان داگ » sundog » (حضیض خورشید)

وقتی نور خورشید از میان دو طرف یک کریستال مسطح عبور میکند، هر دو زاویه از اشعه خورشید و جهتگیری کریستال ها بر شکل و رنگ سان داگها اثر میگذارد. کریستال های غیرهمتراز یا لرزان ، سان داگهای (حضیض خورشید) رنگارنگ و کشیده را ایجاد میکنند، وقتی نور از میان کریستال ها تحت زوایای انحرافی غیرمطلوب تا ۵۰ درجه عبور میکنند دنبالۀ سان داگ » tail »  را ایجاد میکنند که دورتر از خورشید امتداد پیدا میکنند.

از آنجایی که شکست نور به طول موج بستگی دارد، حضیض خورشید تمایل به لبه های داخلی قرمز رنگ دارند وقتیکه رنگها از خورشید دورترند بیشتر به رنگ سفید مایل به آبی تمایل دارند چونکه رنگها بیش از پیش روی هم قرار میگیرند.

http://www.ufocasebook.com/2010/leshancity.html

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *