دو مورد از اسرارآمیزترین رویدادها و سازه های تاریخی

در تاریخ ما انسان ها مواردی دیده می شود که یافتن توضیحی برایشان بسیار دشوار می باشد، به عنوان نمونه اخیرا باستان شناسان در ناحیه ای بنام گوبکلی تپه بقایایی از معبدی را یافته اند که در آنجا ستون های T شکلی با نقوش حیوانات دیده می شود، اما قدمت آن بالغ بر ۶۰۰۰ سال پیش تخمین زده شده است، یعنی دوره بسیار ابتدایی و اولیه بشر، که بقول باستان شناسان انسان در آن زمان شکارچی با سنگ و چوب بوده است.

با در نظر گرفتن هرکدام از ستون های گوبکلی تپه که بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ تن وزن دارند و نقوش حیواناتی که با ظرافت خاصی انجام شده، واقعا کسی نمی داند و نمی تواند بفهمد که چطور انسان ابتدایی توانسته چنین آثار عظیم و هنری خلق کند؟ کاملا اسرار آمیز . اما موضوع اصلی که می خواهیم برایتان بگوییم این است که علاوه بر اسرار مکان ها و سازه های باستانی ، بعضا حوادثی اسرارآمیز و غیرقابل توضیح نیز در طی تاریخ روی داده اند که واقعا هیچکس نتوانسته توضیحی برایشان ارائه دهد .

یک نمونه از این رویداد ها اپیدمی رقص است . ماجرا از این قرار است که در سال ۱۵۱۶ میلادی در فرانسه زنی بنام فارو تروفا در خیابانی تنگ و باریک در استراسبورگ شروع به رقصیدن نمود. نوع رقصی که می نمود ، هیچ شباهتی به انواع معمول رقص از قبیل تانگو ، والتز ، ماکارانا نداشت ، رقص او نوعی عجیب شامل حرکات موزونی شکنجه مانند با تکان های شدید و مارپیچ گونه بود ، او چندین روز به این رقص ادامه داد ، البته کاملا مشخص بود که این رقص از روی اراده و خواستش نمی باشد.

اگر رقص او یک موضوع روحی روانی منحصر به خودش بود ، این موضوع هیچ محلی از اعراب نداشت اما رقص او مسری شد و در طی یکماه حدود ۴۰۰ نفر به این طاعون رقص دچار شدند و همراه با او شروع به رقصیدن نمودند و عجیب اینکه بسیاری از آن ها در اثر رقصیدن بر اثر سکته قلبی ، مغزی و خستگی مفرط مردند و هیچکس تا بحال نفهمیده چرا چنین اتفاقی روی داده است. با وجودیکه برخی آن را یک تشنج جمعی دانسته اند اما بسیاری آن را توضیحی راضی کننده ندانسته اند و هنوز دلیلی محکمی برای این عمل عجیب که دیگر هرگز تکرار نگردید ، ارائه نشده است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *