راهکارهای طبیعی برای درمان بوی نامطبوع دهان

پیشگیری از پوسیدگی دنداناز جمله راهکارهای طبیعی برای رفع بوی دهان جویدن جعفری، کاهو، خیار و کرفس است بوی نامطبوع دهان ناشی از مصرف سیر و پیاز را می توانیم با روش های طبیعی از بین ببریم دمنوش گیاهان معطر نیز به ما در این زمینه کمک خواهند کرد مسواک و نخ دندان و دهانشویه های صنعتی نیز می توانندبوی دهان را از بین ببرند .

 مصرف پیاز و سیر به دلیل گوگرد و سولفور موجود در آنها باعث ایجاد بوی نامطبوع در دهان می‌شود.
 مصرف این سبزیجات باعث ایجاد بوی نامطبوع در دهان، ریه و منافذ پوست می شود، اما سیر و پیاز به دلیل خواص متعدد دارویی موجود در آنها نباید از برنامه غذایی حذف شوندد. از طرفی دانستن این نکته خالی از لطف نیست که بلعیدن، تفت دادن و استفاده آب پز از این سبزیجات بوی نامطبوع آن ها را به حداقل می رساند.
 خوردن غذاهای پرحجم و دیر هضم، عفونت دندان، لثه، معده و سینوزیت، رفلاکس معده، ترشحات پشت حلق، سرماخوردگی، عفونت لوزه و ریه، خالی بودن معده، استعمال دخانیات، نارسایی کلیه و برخی اختلالات کبدی موجب ایجاد بوی بد دهان می شود.
 جویدن جعفری، کاهو، خیار و کرفس اثر خنثی کنندگی بالایی در رفع بوی نامطبوع دهان دارند. همچنین ماساژ جوش شیرین بر روی دندان ها بوی بد را جذب و خاصیت آنتی باکتریال دارد.
همچنین استفاده از دمنوش گیاهان معطر مانند میخک، هل، رازیانه، نعناع، بادرنج بویه، بابونه، زنجبیل، چای سبز، لیموترش و ماست دارای اثر خنثی کنندگی بوی نامطبوع هستند.
 دود کردن گیاه تاج ریزی به از بین بردن بوی بد و زخم و آفت دهان کمک می کند. همچنین استفاده از دم کرده و عرق مازو، بو مادران و پوست انار به عنوان دهان شویه بسیار مفید است.
 استفاده از دهان شویه گلاب و سرکه به نسبت پنج و یک روزی ۲ الی ۳ بار در روز باعث رفع خونریزی شده و خوشبو کننده دهان و ضد میکروب است.
همچنین ترکیب دمنوش رزماری و رازیانه هر کدام یک و نیم قاشق چای خوری و ۲ قاشق چای خوری نعناع با ۲ لیوان آب جوش، ۲ تا ۳ بار در روز بسیار موثر است.
 ترکیب چهار قاشق چایخوری جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا، سه قطره عصاره گریپ فروت و یک قطره سیر در یک لیوان آب معدنی جوشیده به عنوان دهان‌شویه برای از ببن بردن بوی بد دهان، جرم و پوسیدگی دندان تاثیر چشمگیری دارد.
 استفاده از دهان شویه آب نمک، مسواک و نخ دندان در از بین بردن بوی نامطبوع دهان مفید است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *