ساخت منازل مسکونی با چاپگر سه‌بعدی

ساخت منازل مسکونی با چاپگر سه‌بعدی

شرکت «وین سان» در چین از ساختمان‌هایی پرده‌برداری کرد که با فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته شده‌اند. این ساختمان پنج طبقه، بزرگترین بنایی است که تاکنون با چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است.

برای ساخت این بنا، از مخلوطی از سیمان و مواد بازیافتی استفاده شده است. چنین ترکیبی اجازه می‌دهد هزینه ساخت تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

سال گذشته شرکت «وین سان» در گزارشی که در «کوارتز» منتشر شد، اعلام کرد توانسته ساختمانی با استفاده از چاپگر سه‌بعدی، ۱۰ ساختمان یک خوابه در کمتر از ۲۴ ساعت بسازد.
هزینه ساخت هریک از این خانه‌های یک خوابه، چیزی معادل چهار هزار و ۸۰۰ دلار بود.

به گزارش سایت «تری دیرز» شرکت وین سان در مراسم افتتاح این دو بنا و در نمایشگاهی اعلام کرد هر دو ساختمان با کمک فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته شده‌اند.

بازرسان ساختمانی از شرکت «رونگ‌کوان» هر دو ساختمان را بازدید کرده و اعلام کردند هر دو از استانداردهای کامل ساختمان سازی برخوردار هستند.

استفاده از مواد بازیافتی اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاران به این فناوری علاقمند شده و در آن مشارکت کنند.

این گزارش می‌گوید تایوان برای ساخت چند مجتمع مسکونی با شرکت «وین‌سان» قرارداد بسته است. همچنین دولت مصر هم ۲۰ هزار خانه یک‌خوابه کوچک سفارش داده است.

به گزارش سایت «سیتی لب»، «وین‌‌سان» در بیانیه‌ای اعلام کرد ساخت و سازهای خود را به زودی در ۲۰ کشور جهان از جمله آمریکا، عربستان سعودی و قطر شروع خواهد کرد.

این شرکت همچنین در حال کار روی پروژه‌ای است که بتواند شن‌های بیابان را به مواد ساخت و ساز برای ساختن بنا، تبدیل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *