سد ذوالقرنین یا دروازه ستارگان بخش اول

سفر سوم ذوالقرنین

سفر سوم ذوالقرنین

 

سفر سوم ذوالقرنین

پس از ماجراهایی که در قرآن شرح آن آمده است، ذوالقرنین مجددا به وسیله اسبابی {کیهانوردی که از مبدئات الهیه بود } که در اختیار داشت حرکت کرد تا رسید به سرزمینی {جهانی} که بین دو سد قرار داشت و در ورای آن دو سد . مردمی  را یافت که زبانی را متوجه نمی شدند .

منظور از اینکه زبانی را متوجه نمی شدند این است که زبان آن تمدن بیگانه قابل فهم برای حضرت ذوالقرنین نبود ولی حضرت از طریق مترجم باهاشون صحبت کرد

بین السدین کجاست؟ در جواب باید بگوئیم که سیاره عظیم و کهکشان بزرگی که یاجوج و ماجوج در آنجا سکونت داشتند مسدود و محاصره شده بود

جای بسی تعجب است که مفسران معاصر و قدیم قرآن کریم واژه سد را در بین السدین به کوه معنی کردند که ترجمه درستی نیست.خداوند در قرآن بیان نکرده که سفر سوم ذوالقرنین به کجابوده است اما آنچه در روایات آمده است سفر سوم ذوالقرنین به ابر کهکشان kAf بوده است .

سفر اول و دوم با چگونگی وضعیت غروب و طلوع خورشید توصیف شده است اما در بین السدین _دیگر صحبتی از خورشید نیست زیرا طبق روایات سیاراتی که در ورای ابر کهکشان KAF  قرار دارند نور خود را از آن ابر کهکشان میگیرند و خورشید ندارند.

طبق آیات قرآن آن تمدن بیگانه از  یاجوج و ماجوج به ذوالقرنین شکایت کردند که جز قتل و غارت و فساد کار دیگری نمی کردند

قالُوا یا ذَا الْقَرْنَیْنِ اِنَّ یَاْجُوجَ وَ مَاْجُوجَ مُفْسِدُونَ فىِ الْاَرْضِ

و از او میخواهند تا بین آنها وآن قوم ظالم سد و مانعی را ایجاد کند تا از شر آنها در امان باشند

فَهَلْ نَجْعَلُ لَکَ خَرْجًا عَلَى أَن تَجْعَلَ بَیْنَنَا وَبَیْنَهُمْ سَدًّا

گفتند اى ذوالقرنین یاجوج و ماجوج سخت در عالم فساد مى‏کنند آیا [ممکن است] خرجی در اختیار تو قرار دهیم تا میان ما و آنان سدى قرار دهى[گذرگاه کیهانی را مسدود کنی ] آنچه از این آیه برداشت میگردد این است  که تمدن بیگانه بسیار پیشرفته بوده است و به حضرت ذوالقرنین پیشنهاد می دهند که  دانش  و امکانات فنی و تکنولوژیک که اون تمدن بهش رسیده را در اختیار  قرار دهند  تا بشود گذر کیهانی را مسدود کرد تا از این طریق مانع تجاوز سفینه های یاجوج و ماجوج به حریم هوایی اون تمدن گردد اما بدیهی است ذوالقرنینی که خداوند همه امکانات در اختیار او گذارده بود بی نیاز از امکانات آن تمدن فرازمینی باشد.

قَالَ مَا مَکَّنِّی فِیهِ رَبِّی خَیْرٌ فَأَعِینُونِی بِقُوَّهٍ أَجْعَلْ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَهُمْ رَدْمًا

حضرت ذوالقرنین گفت : آنچه پروردگارم به من در آن تمکن داده [کیهانوردی که انواع و اقسام تجهیزات در آن قرار داشت ، دانشمندان و حکیمان برجسته از سراسر عالم] بهتر است مرا با نیرویى (نیروی پشتیبانی) یارى کنید تا میان شما و آن ها سدى استوار قرار دهم .

جهت مشاهده همه مطالب منتشر شده درباره یاجوج و ماجوج و ذوالقرنین بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. دهباشی گفت:

    شخصی نزد پیامبر امد که سد را دیده بود….فلان بهمان
    پس سد تو دنیای خودمونه
    چرا جنگ ستارگانش میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *