مورد رویت یوفو در Trans-en-Provence

تاریخ : ۸ ژانویه ۱۹۸۱ در فرانسه

در ۸ ژانویه ۱۹۸۱ در ساعت ۵ بعد از شهر رناتو نیکلای کشاورز ۵۵ ساله وقتی در حال کار کشاورزی در ملک خود بود صدای سوت عجیبی را شنید . سپس او یک شیء نعلبکی شکلی را دید که حدود ۸ فوت قطرش و در ارتفاع پایین ۴۶ متری زمین در هوا معلق بود . طبق گفته شاهدین این وسیله به شکلی بود که انگار دو نعلبکی وارونه روی همدیگر قرارگرفته باشند . ارتفاع اش در حدود ۱٫۵ متر و سربی رنگ بود وشیاری دوره اش کرده بود . زیر این دستگاه دو قطعه وجود داشت که شاید پایه هایش به حساب می آمد . در آنجا دو حلقه دیگر هم بود که شبیه دریچه بودند . دو قطعه که حدود بیست سانتی متر اززیر دستگاه به بیرون کشیده شده بودند .


نیکلای مدعی شد که شی ء تقریباً اوج گرفت و در امتداد خط رویش درختها بسوی شمال شرقی حرکت کرد و نشانه هایی از سوختگی روی زمین باقی گذاشت . ژاندارمری محل روز بعد پیرو گزارشی که دریافت کرده بود با آقای نیکلای مصاحبه کرد و از صحنه عکس گرفت و نمونه خاک و گیاه آن محوطه را جمع اوری نمود . این نمونه ها به GEPAN ( گروه بررسی پدیده های ناشناخته در هوا و فضا ) فرستاده شد .
از تجزیه وتحلیل آنها به این نتیجه رسیدند که زمین در آن منطقه تحت فشار یک وسیله مکانیکی ۴ یا پنج تنی قرار گرفته که گرمایی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد تولید می کرده . مقداری فسفات وروی در مواد نمونه پیداشد . تجزیه و تحلیل یونجه موجود در محل سطح کلروفیل ( سبزینه ) موجود را بین ۳۰ تا ۵۰ درجه کمتر از حد انتظار نشان می داد .


آقا نیکلای در ابتدا فکر می کرد که این شی ء یک دستگاه نظامی آزمایشی است . نزدیکی پایگاه نظامی Canjuers این احتمال را قوت می بخشید . تحقیقات GEPAN تلاش می کرد توضیح عادی برای ماجرا بیابد مثل علل جوی یا پدیده ناشی از عوارض زمین و … با وجود تلاشهای ژاندارمری و GEPAN که دو سال طول کشید توضیح قابل قبولی ارائه نشد . برخی از شکاکها در فرانسه بر این عقیده پافشاری می کردند که تحقیقات GEPAN بویژه در بخش مربوط به شواهد فیزیکی پر از شک و شبهه است .


در گزارش پلیس آمده بود که اثری که روی جاده ظاهر شده شبیه به ردی است که چرخ یک ماشین از خود باقی می گذرد . این ادعا توسط GEPAN رد شد چون آزمایش خاک چیز دیگری را گواهی می داد . رد فیزیکی که در عکس دیده می شود یک دایره کامل را نشان نمی دهد در واقع دو نیم دایره هستند که کم و بیش یکدیگر را قطع کرده اند . همچنین شکل دایره ای با توضیحی که آقای نیکلای ارائه کرده منطبق نیست . البته باید گفت که GEPAN خیلی دیر به صحنه رسید . آن هم زمانی که نیروهای ژاندارمری و یوفولوژیستها و مردم کنجکاو شواهد فیزیکی و ترکیب شیمیایی محل وقوع حادثه را تخریب کرده بودند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *