نمایندگانی با سابقه جنایی از نظر آمازون

در پی آزمایش اخیری که روی نرم‌افزار تشخیص چهره آمازون انجام شده، اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) فاش کرد که این نرم‌افزار به اشتباه، ۲۶ نفر از قانونگذاران کالیفرنیا را به عنوان افرادی که سابقه دستگیری دارند، در نظر می‌گیرد.

یکی از وکلای این اتحادیه اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد آنها برای ارزیابی نرم‌افزار، تصاویر ۱۲۰ نفر از قانون‌گذاران را با ۲۵ هزار عکس موجود در دیتابیس آن تطبیق داده‌اند.

با توجه به این که این نرم‌افزار به اشتباه یکی از هر پنج قانون‌گذار را با عکسی در آن دیتابیس منطبق دانسته است، نارسایی‌های این فناوری که به طور گسترده توسط مراجع قانونی مورد پذیرش است، بیشتر نشان داده می‌شود.

ACLU نگران پتانسیل تشخیص چهره برای ردیابی افراد، بدون رضایت آنها است. آنها همچنین نگران این هستند که از دوربین‌های نصب‌شده روی بدن پلیس به جای نظارت بر رفتار آنها برای رصد کردن همگانی استفاده شود.

رگی جونز ساویر، نماینده مجلس، در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که این فناوری می‌تواند منجر به “خودکارسازی اشتباه در شناسایی” و منجر به تعصب نژادی در روند مراقبت و پایش شود.

پارسال نیز این اتحادیه آزمایش ارزیابی نرم‌افزار را روی اعضای کنگره انجام داد و نرم‌افزار مذکور ۲۸ نفر از آنان را به طور اشتباه جزو افراد با سابقه دستگیری به حساب آورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *