کارما یوگا – کارما یوگا چیست؟ آیا با کارما یوگا آشنایی دارید ؟

کارما یوگا چیست؟

کارما یوگا در بیانی ساده وقف همه اعمال و نتیجه اونها به دانای کل یعنی خداست، بدون هیچ چشم داشتی! کارما یوگا مسیر عمل است و تلاش صددرصد برای انجام کارها و مسئولیت هاست بدون اینکه به نتیجه کار فکر کنیم. یوگا کارما رو می شه به همه زندگی شما اعمال کرد، از بی اهمیت ترین و عادی ترین کارها تا مهم ترین و چالش برانگیزترین ها. هنگامی که اعمال در این مسیر انجام میشه، با تمرکز و توجه کامل، تحقق و آزادی به ارمغان میاد.

اعمال بدون وجود دلبستگی به نتیجه اعمال خود انجام میشن و این تنها می تونه منجر به اتحاد با خود بشه که هدف نهایی یوگا است.کارما یوگا، نمائی از زندگی سازگار با فرامین الهی است که با دور کردن وابستگی ها و موازنه میان شادی ها و غم ها به وجود میاد و اعمالی ست که قلب رو پاک کرده و ما رو برای دریافت انرژی الهی و پیشرفت در راه معنویت آماده می کنه.

کارما یوگا

کارما یوگا

قانون مهم درکارما یوگا  :

نکته بسیار مهم اینکه باید این ایثار در راه انسانیت بدون هیچ نوع انتظاری انجام شه؛ گویی آدمی وسیله ای است در دست خداوند که با مشارکت عالم هستی موجب سعادت انسان ها شده. چون همه اعمال بدون انگیزه شخصی انجام شده و نتایج اون به خدا واگذار شده، موجب رهائی انسان از قید کارما میشه و او رو به آرامش مطلق می رسونه.

کارما یوگا

کارما یوگا

قدرت عشق:

آنچه که به عنوان خدمات در میان جامعه هنر زندگی شناخته می شه و از عشق است که تحقق خلوص بدون تفکر، تصدیق میشه. همه چی در این نوع از یوگا بر پایه عشق است، چرا که بدون عشق و محبت، غیرممکنه که به دیگران خدمت کنیم. انجام وظایف خود و خدمت به بشریت بدون انگیزه های خودخواهانه، قلب رو پاک می کنه و رضایت رو به ارمغان میاره.

کارما یوگا :

با تمرین قانون کارما یوگا، فرد برای خودشناسی آمادگی پیدا می کنه. البته این آمادگی برای خودشناسی مراحلی داره و نمیشه یکباره پلکان ترقی رو طی کرد. به خصوص در این باره مشکلی وجود داره و اون این که ناپاکی های موجود در ذهن، حسادت، شهوت، خودخواهی و غرور و نظایر این احساسات ناپسند موجب کندی سیر در این راه میشن و ممکنه انسان به جای طی طریق تنها به استفاده از مهارت های کلامی و انجام بحث های بی نتیجه و بدون عمل روی بیاره.

پیشرفت در این راه هم باید آهسته و پیوسته صورت بگیره، چرا که هرگز فردی نمی تونه یک شبه تمام احساس های منفی خودش رو دور ریخته و ایثار رو جایگزین اون ها کنه.

در این نوع از یوگا، تمرکز بر خویشن و اخلاق ها و صفات خوب است تا با پرورش اون، بدون چشمداشت به کائنات خدمت کنیم…

کارما یوگا چگونگی گام نهادن در مسیر خدمت عاشقانه و صادقانه رو به ما میاموزه. با بهره گیری از تعالیم این شاخه از یوگا انسان درمیابه که چگونه با پرورش اخلاق نیکو زمینه رشد نیروهای مثبت رو در وجود خودش فراهم بیاره.

منبع : مثبت سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *