یک مقایسه جامع بین تبیلغات کلیکی و سئو

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا سئو و نقش آن در بهبود وضعیت سایت‌ها امری است که همواره در خصوص آن مطالب فراوانی عنوان شده است. در کنار سئو ممکن است با مفهوم دیگری به نام گوگل ادوردز نیز رو‌به‌رو بشوید که لازم است در خصوص  تفاوت‌های آن با سئو آشنا شوید. به‌طور کلی صاحبان سایت‌های اینترنتی و افرادی که کسب و کار آن ها مبتنی بر فضای اینترنت و سایت است نیاز دارند تا شرایط را برای رقابتی سخت با سایر سایت‌ها فراهم آورند. در این خصوص لازم است با اطلاعات کاملی در خصوص سایت و موارد مرتبط با آن آشنا شوند. در خصوص سئو و گوگل ادوردز، برای آن که بتوانیم این دو مفهوم را با هم مقایسه کنیم در گام نخست به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت و بعد از آن به مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی خواهیم پرداخت و  سپس بررسی می‌کنیم که هر یک چگونه می توانند در روند بهبود وضعیت سایت اثرگذار باشند.

 

 

 

مفهوم سئو و گوگل ادوردز

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو بوده و فرآیندی است که در آن موتور های جستجو وارد سایت شده و بر اساس استاندارد ها و قوانینی که از پیش تعیین شده است شروع به بررسی سایت می کنند. نتایج حاصل از این بررسی ها می تواند در نهایت جایگاه و رتبه سایت را در مقایسه با سایر سایت ها به نمایش بگذارد. هر چه سئو سایت بهتر انجام شود جایگاه سایت نیز بهتر خواهد بود. سایت های با سرعت و کارایی بالاتر که در آن ها محتوای کاربردی و مفیدی به اشتراک گذاشته شده و همچنین تمرکز کافی بر روی کلمات کلیدی و لینک های مورد استفاده داشته اند بدون شک از دیدگاه موتور های جستجو جایگاهی مناسب را کسب خواهند نمود.

گوگل ادوردز در واقع نوعی تبلیغات به شمار می آید و شاید بتوان آن را در دسته تبلیغات کلیکی تقسیم بندی نمود. به عبارتی هنگامی که افراد بر روی تبلیغات شما در گوگل ادوردز کلیک می کند هزینه ای برای شما به همراه دارد. گوگل ادوردز می تواند به شما کمک کند تا جایگاهی بهتر در مقایسه با رقبا کسب نمایید. این امکان بر اساس نتایج جستجو کاربران عمل می کند و جستجوی مرتبط با فعالیت سایت شما را شناسایی می کند. هنگامی که این اتفاق بیفتند در کنار نتایج جستجوی گوگل سایت شما در قالبی جداگانه برای کاربران به نمایش در می آید و به این ترتیب امکان افزایش بازدید از سایت شما را چندین برابر می کند. در واقع گوگل ادوردز به شما تضمین می دهد که سایت شما به‌عنوان یکی از نتایج جستجوی مرتبط برای کاربران به نمایش در خواهد آمد. به این ترتیب هزینه ای که کرده‌اید هدر نخواهد رفت.

گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادوردز و سئو سایت چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

حال که با مفهوم گوگل ادوردز و سئو سایت آشنا شدید لازم است بدانید این دو تفاوت های فراوانی با هم دارند. اولین و مهم ترین تفاوت میان این دو مفهوم این است که سئو و بهبود آن نتایج گسترده تری را به همراه خواهد داشت. به این معنا که سئو می تواند بر روی تمامی موتور های جستجو اثر گذار باشد و وضعیت سایت را در آن ها بهبود بخشد. اما در خصوص گوگل ادوردز این موضوع متفاوت است.  تبلیغات کلیکی گوگل اثرات مثبتی بر روی سایت هایی دارد که با گوگل ادسنس (Google Adsense) همکاری می کنند.

از دیگر تفاوت های این دو مفهوم مهم و کاربردی باید به موضوع هزینه ای که بابت آن ها پرداخت می شود اشاره نمود. شما در سئو با بهبود شرایط سایت می توانید ترافیک بالاتری را کسب نمایید اما بابت این ترافیک هزینه ای پرداخت نخواهید کرد. در حالی که در گوگل ادوردز شرایط کاملا متفاوت بوده و شما بابت هر ترافیکی که دریافت می کنید موظف به پرداخت هزینه هستید. به این ترتیب سرمایه گذاری بر روی خدمات سئو سایت می تواند از دیدگاه اقتصادی به صرفه تر باشد.

سئو فرآیندی زمان بر است و باید برای دست یابی به یک جایگاه مناسب به ویژه رسیدن به جایگاه اول در نتایج جستجو صبر داشته باشید. اما اگر زمان کافی در اختیار ندارید و می خواهید زودتر به نتیجه برسید می تواند از گوگل ادوردز  استفاده نمایید. در این حالت شما تنها باید انتخاب کنید که در باکس های بالایی یا پایینی تبلیغ شما نمایش داده شود. شما در موضوع سئو باید سخت تلاش کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید اما در گوگل ادوردز تنها کافی است هزینه کنید.

به طور کلی باید گفت سئو سایت یک راه حل موقت نیست. هنگامی که شما برای سئو زمان می گذارید و هزینه می کنید می دانید که نتیجه آن نتیجه ای ماندگار است. در حالی که استفاده از گوگل ادوردز به معنای تمرکز بر هدف های کوتاه مدت است. استفاده از گوگل ادوردز برای کمپین های تبلیغاتی می تواند گزینه ای مناسب به شمار بیاید.

 

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

انتخاب میان سئو یا گوگل ادوردز

آشنایی با تفاوت های مفاهیمی نظیر سئو و گوگل ادوردز این امکان را برای شما فراهم می کند که با توجه به شرایطی که دارید و همچنین با در نظر گرفتن امکانات موجود راه درست را برای شناساندن سایت و کسب و کار خود به مخاطبان انتخاب نمایید. نمی توان به صراحت گفت در مقایسه میان سئو و گوگل ادوردز کدام یک بهتر از دیگری عمل می کند بلکه شرایط و موقعیت های شماست که تعیین می کند کدام یک می تواند گزینه مناسب تری برای شما باشد. شما می توانید از قابلیت های هر دو این ابزار ها برای بهبود وضعیت سایت و رقابت با رقبای استفاده نمایید به شرط آن که بدانید در چه زمانی از کدام یک از آن ها بهره ببرید. انتخاب میان این دو به معنای این نیست که یکی در مقابل دیگری قرار گرفته است. در واقع می توان بیان کرد که به نوعی گوگل ادوردز ابزاری است که می تواند در سئو سایت نیز اثر گذار باشد. این دو مفهوم هر دو می توانند در بهبود وضعیت ساخت و شناخته شدن آن ها توسط مخاطبان تاثیر گذار باشند. با شناخت دقیق آن ها می توانید به شکلی غیر قابل انکار سایت را تقویت نمود.

گوگل ادورز و سئو دو کار کاملا تخصصی هستند و شما برای اجرای هر کدام از آن ها نیاز به متخصص دارید. برای افزایش رتبه سایت خود می توانید از خدمات سئو سایت وب وان که دارای چندین نمونه کار موفق و سال ها تجربه در این زمینه هستند، استفاده کنید. آدرس اینترنتی وب سایت این شرکت webone.co می‌باشد.

منبع:  ana.ir/fa/news/113/471015/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%B2

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *