نحوه انتخاب رنگ در طراحی لوگو

رنگ عشق برای مردان چیست؟

این رنگها هستند که به جهان رنگ و بو و زندگی داده اند. تصور کنید جهانی بدون رنگ را؟ آیا چنین جهانی که هیچ رنگی نداشته باشد. مکان جالبی برای زندگی خواهد بود؟

شاید بیشتر از هر کسی نقاشها و گرافیست ها قدر رنگ ها را بشناسند. یک هنرمند خوب از رنگ ها بهترین بهره را میجوید و با قرار دادن رنگها کنار هم یک اثر هنر ی را خلق میکند.

اگر گرافیست هستید و به طراحی شغلتان است. بیش از پیش در انتخاب رنگها دقت کنید. چراکه کارفرمایان به دنبال استخدام طراح لوگو هستند که بتواند بهترین توازن را بین رنگها در لوگوی شرکتشان داشته باشد.

نکاتی کلیدی در انتخاب رنگها برای طراحی وجود دارند که در ادامه برخی از آنها را خواهید خواند.

ـ برای هر طراح لوگو و یا طراح آرم لازم است که با رنگ های اصلی نحوه ترکیب آن ها، رنگ های فرعی و خصوصیات ذاتی آن ها آشنا باشد تا بتواند به هنگام طراحی مناسب ترین گزینه را برای قدرتمند تر کردن معنای لوگو ی تصویری به کاربرد.

ـ به صورت خلاصه در طراحی لوگو و یا طراحی آرم رنگ های اصلی عبارتند از: سه رنگ قرمز، سبز و آبی. که از ترکیب مناسب این سه خاکستری رنگی بدست می آید. خوب است بدانید که در طراحی گرافیکی و یا طراحی آرم سازمان ها سفید خالص، خاکستری و سیاه فاقد خاصیت رنگی بوده و رنگ های خنثی نامیده می شوند.

ـ خاصیت های مادی و فیزیکی رنگ ها عبارتند از: فام رنگی، تیرگی و روشنی، گرمی و سردی خلوص

ـ رنگ های گرم اصلی، خالص به نظر می رسند و به سمت بیینده حرکت می کنند و در پلان جلو قرار می گیرند. در حالی که رنگ های سرد و خاموش و خاکستری های رنگی به سمت عقب و به عمق فضا رانده می شوند.

ـ فام: فام ها تنوع خاصی از رنگ ها را در طراحی آرم نشان می دهند. برای مثال قرمز، زرد و آبی فام های رنگی هستند که به لحاظ نوع رنگ خالص شان از یکدیگر جدا هستند. فام ها در ترکیب با یکدیگر دچار تنوع می شوند و از ترکیب دو فام اصلی، رنگ فرعی یا ثانویه ساخته می شود. برای مثال : رنگ نارنجی، حاصل ترکیب دو فام اصلی قرمز و زرد است که به همین ترتیب دایره چرخه رنگ ساخته می شود. شما می توانید در طراحی لوگو و یا طراحی آرم سامان ها از فام استفاده کنید.

ـ تونالیته رنگی در طراحی آرم ها نشان دهنده میزان تیرگی و روشنی یک فام رنگی است، مانند آبی روشن و آبی تیره

در رنگدانه ها، تونالیته رنگی در ترکیب با رنگ های خنثی ( سفید، خاکستری، سیاه ) یا رنگ های مکمل تغییر می کند که ارزش های رنگی را بوجود می آورد. در بین رنگ های جدول رنگ، رنگ زرد بیشترین نور را باز می تاباند و دارای بالاترین ارزش طبیعی رنگی است به همین نسبت رنگ بنفش دارای کمترین ارزش طبیعی رنگی است.

بر طبق آخرین تحقیقات کارشناسان طراحان برتر بیشترین رنگی هایی اصلی که در طراحی لوگو ی شرکت های معروف جهانی استفاده می شوند، رنگ سرمه ای، سیاه و خاکستری است و یا تنالیته های متفاوت این سه رنگ و حدود ۴۷% از این لوگو ها که درصد قابل توجهی نیز می باشد. دارای ترکیب دو رنگ هستند و ۲۱% نیز تک رنگ اند، البته انتخاب رنگ موضوعی سلیقه ای نیز می باشد که چنانچه رنگ انتخاب شده توسط سفارش دهنده کار با فرهنگ و اقلیم موضوع محصول و یا خدمات منافاتی نداشته باشد قابل استفاده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *