چطور یک لگوی خوب و مناسب طراحی کنیم؟

رنگ لوگوی شرکت

ما در عصری زندگی میکنیم که ارتباطات و تبلیغات موثرترین عامل در پیشرفت کسب و کاراند. در واقع برند سازی است، که یک شرکت را در سطح جهانی معرفی میکند. در این بین تصاویر بیشترین مسئولیت را برگردن دارند.

طراحی لگوی مناسب برای یک شرکت میتواند آنرا با سرعت در ذهن ها ماندگار کند. در واقع این لگو ها هستند که مشهور تر از خود شرکتند. شما بگویید آیا یک گوشی آیفون x را بدون لوگوی اپل میخرید؟

اما طراحی لوگو به این سادگی ها هم نیست و باید درک درستی از آن داشت. اینکه قرار است آن لوگو چه چیزی را به مخاطبین معرفی کند و …

لوگو فقط یک علامت نیست، یک لوگو نشان دهنده نام تجاری کسب و کار از طریق استفاده از شکل، فونت، رنگ و یا تصاویر است.

لوگو یا کاملا گرافیکی (نماد / آیکون) و یا از نام سازمان (علامت متمایز کننده یا wordmark) تشکیل شده. به طور معمول و رایج از لوگو برای نام یا نماد تجاری استفاده میکنند.

اصول موثر در طراحی لوگو

سادگی لوگو

طراحی آرم ساده باعث میشودکه خیلی زود و آسان به رسمیت شناخته شود و در ذهن مخاطب حک شود!

به یاد ماندنی باشد

علاوه بر اصل ساده بودن، لوگو باید در عین حفظ سادگی به یاد ماندنی باشد تا جاودان شود.

بی انتها باشد

تاثیر یک لوگو باید بی انتها و پایان ناپذیر باشد. باید ببینیم آیا لوگو ما تا ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ سال دیگه هم موثر و پایدار هست یا خیر؟

همه کاره باشد

یک لوگو موثر باید امکان کار با انواع رسانه ها و برنامه های کاربردی رو داشته باشد. همچنین در طراحی لوگو باید از یک رنگ استفاده کرد.

مناسب باشد

موقعیت یک لوگو بر اساس هدفی که ما داریم باید مناسب انتخاب شود. به عنوان مثال اگر میخواهیم برای یک فروشگاه اسباب بازی های کودکان لوگو طراحی کنیم باید از فونت و طرح و رنگ های کودکانه مناسب بهره ببریم.

نظر شما در مورد یک لگوی مناسب و گیرا چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *