محل فرود نخستین خدایان فرازمینی

کوه حِرمون(جبل‌الشیخ) در لبنان، مکانی بود که نخستین خدایان فرازمینی در آنجا فرود آمدند و مدت کوتاهی بعد راهی شهر صور و دیگر شهرهای فنیقیه شدند. در آن زمان، این شهرها *مینیزی نداشتند. (* مینیز یا مانِس در آیین روم باستان خدایان یا ارواح نیاکان درگذشته‌ی‌ محبوب مردم. م)
کوه حِرمون را همچنین با نام‌های بَعل حِرمون، سیون، سِنیر، سیریون و جبل‌التَلج می‌شناسند. فلاویوس ژوزفوس (تاریخ‌نگار یهودی-رومی) نیز آن را کوه لبنان نامگذاری کرد. بلندترین قله‌ این کوه به ارتفاع ۹۲۳۰ فوت است.
فنیقیه سرزمین فرزندان خدا:
نفیلیم، آنوناکی، فنیقیان و طوفان بزرگ.

نفیلیم، که از طوفان بزرگ نجات یافته بودند، به فنیقیه بازگشتند(کتاب مقدس به بازگشت آنها اشاره کرده است.) و به مدت ۳۳ سال و ۳۳ روز در کنار فنیقیان، در شهرهای صور، صیدا، جبیل و بعلبک، زندگی کردند.
عدد ۳۳.۳۳ نشان از دوران Tana-wir (تَنَ‌-ویر) یا Tanwir(تَنویر، به معنای روشنگری) دارد.
برای فنیقیان، ۳۳.۳۳ در علوم غریبه، معماری و علم اعداد مبدل به مهمترین و اسرارآمیزترین عدد شد؛ چراکه مرتبط است با مکان اصلیشان، کوه حِرمون(در لبنان)، که درست در ۳۳.۳۳ درجه شرقی و ۳۳.۳۳ درجه شمالی قرار دارد.
همچنین در آیین ماسونی، که هیرام یکم (پادشاه فنیقی شهر صور) با مشارکت شاه سلیمان آن را پدید آورد، عدد ۳۳ دارای اهمیت است. ارتباط میان این عدد با پرگار و گونیا، که خدایان آنوناکی آن‌ها را به عنوان هدیه به فنیقیان دادند، بسیار زیاد است؛ و این مشخص می‌سازد که چگونه و چرا فنیقیان باستان در ساخت کشتی‌ها، مسیریابی و ترسیم نقشه‌های خشکی‌ها ‌و دریاها سرآمد بودند.
گفتنیست که مجسمه‌ی ابوالهول در مصر را فنیقیان باستان، نفیلیم‌ها و سپاهی از جنیان(از مخلوقات آنوناکی) در حدود ۱۱هزار سال پیش از میلاد مسیح و قبل از طوفان بزرگ‌ ساختند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *