پاکسازی و فعال سازی چاکراهای اصلی و فرعی

مدیتیشن

مدیتیشن

در این پست میخواهم در مورد پاکسازی چاکرا های اصلی و نقش چاکرا های فرعی صحبت کنم پس حتما قبل از خواندن این مطلب پست چاکرا چیست؟ را مطالعه کنید.

ما هر روزه با افکار و احساساتمان بر روی چاکرا هایمان تاثیر میگذاریم وبا آن ها کار میکنیم. اگر که نمیتوانیم چاکراهایمان را ببنیم یا احساس کنیم به این دلیل نیست که چاکرایی وجود ندارد یا اینکه خرافات است بلکه نیاز به آرامش و سکوت داریم تا بتوانیم چاکراهایمان را احساس کنیم. به عنوان مثال ما بر روی فعالیت قلبمان هم کنترلی نداریم و در شلوغی و ازدحام نمیتوانیم صدای ضربان قلبمان را بشنویم آیا در این صورت میتوانیم بگوییم قلب نداریم؟؟ چاکراهم دقیقا مانند قلب وجود دارند ولی نه به شکل فیزیکی و در بدن مادی ما بلکه در بدن اختری و در ارتباط تنگاتنگ با اندام و غدد بدن فیزیکی ما هستند.

همانطور که شنیدن صدای قلب احتیاج به توجه و سکوت دارد احساس کردن چاکراها هم با تمرکز و سکوت میسر میشود و حتی میتوانیم فعالیت آنها را کنترل کنیم.

با پاکسازی و کار بر روی چاکراها هم میتوانیم به تجربیات ماورایی دلچسب دست یابیم و هم شخصیتی با قتدارتر برای خودمان بسازیم و موفقیت های بسیاری را کسب کنیم.

 

چاکرا ها مراکز انرژی بدن ما هستند که انرژی حیاتی را دریافت و تصفیه میکنند و از طریق نادی ها که مانند رگ در بدن فیزیکی ما عمل میکنند انرژی را به بدن ما می رسانند. انرژی حیاتی برای زنده ماندن هر جانداری ضروریست و همه ی موجوداتی که آگاهی دارند مانند حیوانات, حشرات, درختان, و حتی سنگ ها و کریستال ها چاکرا هم دارند.

طبق نوشته های قدیمی در بدن انسان ۸۸۰۰۰ هزار چاکرا وجود دارد که در همه جای بدن ما پراکنده هستند و بدن ما را به یک میدان انرژی بزرگ تبدیل میکنند که هرچاکرا بنابر وظیفه ای که دارد از اهمیت و قدرت متفاوتی برخوردار است.

۷ چاکرای اصلی ما که بر روی ستون فقرات تا بالای سر وجود دارند از بیشترین اهمیت بر خوردارند و هر کدام وظیفه ی کنترل غدد درون ریز بدن ما را دارند و هرگونه آلودگی یا ضعف در این چاکراها موجب بیماری و مشکلی در بدن فیزیکی ما میشود.

علاوه بر این ۷ چاکرا اصلی چندین چاکرا فرعی هم که تعدادشان تا ۱۰۰ چاکرا هم میرسد در تقاط مختلف بدن ما مانند دست و پا و کنار گوش وجود دارند و باعث یکپارچگی گردش انرژی در بدن ما میشوند.

چاکرا های فرعی ما کجا هستند؟

کف پا, مچ پا, زانو, لگن, ناف, شانه ها, آرنج, کف دست ها, اطراف گوش ها, نزدیکی کبد, نزدیکی طحال, نزدیک غده تیموس, نزدیک جناغ سینه, نزدیک معده و پشت چشم ها از جمله مهم ترین چاکراهای فرعی هستند.

وظایف چاکراهای فرعی

هر کدام از چاکراهای فرعی مسئولیت کنترل و رساندن انرژی به محل مورد نظر برای انجام کار خاصی را دارند مثلا چاکرای کف پا برای جذب انرژی از زمین و بالا بردن انرژی و چاکرای کف دست برای دادن انرژی و درمانگری و چاکراهای گوش برای دریافت رهنمودهای معنوی از فرشتگان یا اساتید معنوی هستند.

چاکرا های دست:

باز کردن چاکرا دست

باز کردن چاکرا دست

چاکرا های دست هرچند که فرعی هستند ولی قدرت زیادی در شفادهی افراد و درک انرژی ها دارند. خود دست هم به تنهایی چندین چاکرا دارد که مهمترین آنها در کف دست و بقیه در بین مفاصل هستند.

چاکرای دست میتواند انرژی را از طریق چاکرای ریشه یا قلب دریافت کند و تا بتوانیم توسط آن انرژی درمانی کنیم.

اگر چاکرای دستها بسته باشند شفادهی افراد دیگر غیر ممکن میشود و در مورد خودمان هم در صورتی آنها بسته و گرفته باشند گردش انرژی در بدن به خوبی صورت نمی گیرد و در عملکرد چاکراهای دیگر اختلال ایجاد میکند.

 

 

برای این که چاکرا ها کارشان را درست انجام دهند و باعث هماهنگی درونی در ما شوند باید مراقب باشیم که دچار انسداد و یا اختلال نشوند. به این منظور باید به پاکسازی چاکراها بپردازیم.

فرق پاکسازی چاکرا و باز کردن چاکرا:

 

هنگامی که در مورد پاکسازی چاکراها صحبت می کنیم در مورد مجموعه فرآیندهای رفع انسدادهای انرژی، خالی کردن محتویات انرژی سرکوب شده و در نهایت باز شدن چاکرا و جریان جدید انرژی به داخل آن صحبت می‌کنیم. در واقع همه اینها باید رخ بدهد تا ادعا کنیم چاکرای ما پاکسازی شده و به پیشرفت تکاملی ما کمک می کند.

 

اصطلاح دیگر، باز کردن چاکرا است و زیرمجموعه قبلی بوده ولی الزاما در طی آن پاکسازی صورت نمی‌گیرد. یعنی گاهی ممکن است چاکرای ما باز باشد ولی بدون رفع انسداد ها و قفل های انرژی. در این صورت شخص شدیدا جذب کننده هر نوع انرژی می شود که به داخل هاله او راه پیدا کند.

او قادر نیست تمایزی بین دریافت انرژی منفی و سودمند قائل شود و همه چیز بستگی به این دارد که در چه نوع محیطی قرار گرفته باشد.

 

یکی از راه های درمانی موقت برای او تمرین ایجاد هاله های دفاعی در اطراف خود است تا حداقل اجازه ندهد انرژی منفی به راحتی به هاله اصلی او داخل شوند. در طی این مدت نیز میتواند چاره ای اندیشیده و روی تمرین اصولی و مراقبه بر روی چاکراهای خود کار کند.

 

❗️برخی از افراد متاسفانه فقط در حال کار کردن شدید برای باز کردن چاکراهای خود بوده و می‌خواهند به اجبار توسط روش هایی چون کندالینی یوگا به مزایایی که برای چاکراها متصور می‌شود برسند. با این کار فقط خودشان را در محتویات انرژیکی و عواطف سرکوب شده هر چاکرا درگیر می‌کنند و انگار در حال هم زدن توده ای لجن هستند که هیچ راهی به بیرون ندارد. در نتیجه، محتویات مربوطه مسبب ایجاد انسدادهای جدید و عمیق تر شده و شخص را حساس تر و بیمارتر از وضعیت قبلی اش می گرداند.

 

❗️برخی هم تنها بر روی باز کردن چاکراهای فوقانی خود کار می‌کنند و حتی به پاکسازی آنها هم می‌پردازند ولی دوست ندارند با محتویات و انسدادهای چاکراهای زیرین رو به رو شوند. این افراد هر چند که ممکن است تجارب خوبی در زمینه کار با چاکراهای بالاتر به دست بیاورند ولی احساس اغنا و شادی نمی کنند زیرا آرامش و شادی بی قید و شرط تنها زمانی حاصل می شود که روی همه چاکراها کار شده و ارتعاشات آنها به بالاترین حد ممکن برسد

‼️ تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می‌شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.

پاکسازی چاکراها:

همانطور که گفتم چاکراها با افکار و احساسات ما در ارتباط هستند و گاهی اوقات احساسات منفی ما موجب گرفتگی و تیرگی چاکراهای ما می شوند و ما باید این گرفتگی ها را پاکسازی کنیم. این پاکسازی به دو روش احساسی و انرژیکی میتواند باشد.

در پاکسازی انرژیکی ما با هدایت و دریافت انرژی از طریق چاکرای مورد نظر و تجسم از بین رفتن تیرگی های چاکرا آن را پاکسازی میکنیم.

در روش احساسی ما باید افکار و باور هایی را که موجب بروز احساسات منفی و بسته شدن چاکراهای ما میشوند را شناسایی کنیم و با تغییر آنها و احساسات مثب چاکرای مورد نظر را از هرگونه آلودگی پاکسازی کنیم. در پایین احساساتی را که موجب بسته شدن چاکراها به ترتیب از ریشه تا تاج میشوند را با احساساتی که باید جایگزین آنها شوند میاورم:

چاکرای ریشه= ترس(شجاعت و اطمینان)

چاکرای خاجی= احساس گناه(آزادی و کنترل نفس)

چاکرای خورشیدی= احساس شرم(اعتماد به نفس)

چاکرای قلب= غم(شادی)

چاکرای گلو= دروغگویی و تهمت(سکوت)

چاکرای چشم سوم= غرور و تکبر و ترس از آینده(فروتنی و پذیرا بودن)

چاکرای تاج= احساس جدا افتادگی و تنهایی(وحدت)

پاکسازی چاکرای کف دست:

ماساژ دادن و فرو کردن دست ها در آب نمک برای سم زدایی دستها بسار مفید است. همچنین میتوانیم از کریستال ها برای پاکسازی چاکراهای کف دست استفاده کنیم.

تمرین فعال سازی چاکرا کف دست:

ابتدا به حالت چهار زانو بنشینید یا اگر راحت نیستید دراز بکشید.بعد دست ها را سریع و با شدت به هم بمالید و اصطکاک ایجاد کنید تا گرم شوند و چند ثانیه در همان حالت نگه دارید و کاملا از دستهایتان آگاه شوید و ضربان را در آن حس کنید. در مرحله بعد به اندازه ۲۰ سانتی متر به آرامی دست هایتان را از هم فاصله دهید و دوباره به هم نزدیک کنید تا جایی که چیزی توپ مانند و نرم را بین دستانتان احساس کنید و بعد تا جایی که احساس خوبی دارید همین روند را ادامه بدهید و با توپ انرژی بین دستانتان بازی کنید.

ممکن است در دفعات اول نتوانید چیزی احساس کنید ولی قطعا بعد از چند بار تلاش و تمرکز میتوانید احساس کنید و در این کار مهارت پیدا می کنید و می توانید انرژی را بین دستانتان اتقال دهید.. از این تمرین برای شفادهی و لمس هاله استفاده میشود.

 

پاکسازی چاکرا کف پا هم دقیقا مانند چاکرای دست میباشد و با ماساژ و شستشو با آب نمک میتواند پاکسازی شود.

 

تمرین فعالسازی چاکرای کف پا:

نقش چاکرای کف پا در دریافت انرژی از زمین و رساندن آن به چاکراهای اصلی بسیار مهم است. پا های ما مانند ریشه های ما در زمین هستند و با چاکرای های پا ما میتوانیم انرژی مورد نیازمان را از گایا/زمین بگیریم و با فعالسازی چاکرای ریشه نیازهایمان را بر طرف کنیم.

به راحتی دراز بکشید و با دم و بازدم عمیق بدن و افکارتان را آرام کنید. بعد از کف پا هایتان آگاه شوید و تجسم کنید انرژی از ۲۰ سانت پایین تر از پایتان وارد بدنتان میشود.

انرژی را کاملا احساس کنید و بدون اینکه تکانی بخورید و یا عضلاتتان را منقبض کنید آن را در کف پایتان به حرکت در آورید.

این تمرین را تا چند روز به همین منوال انجام دهید و بعد از تسلط روی گردش انرژی میتوانید آن را تا مچ و زانویتان بالا بیاورید و دوباره به کف پایتان منتقل کنید. این تمرین را هم تا چند روز ادامه دهید و بعد از آن روی بالا آوردن انرژی تا ران هایتان کار کنید و دوباره آن را تا کف پایتان هدایت کنید.

سعی کنید با جریان انرژی در بدنتان همراه شوید و بالا و پایین شدن انرژی را کاملا احساس کنید تا روی آن مسلط شوید. بعد از یک هفته میتوانید انرژی را تا چاکرای آول در ناحیه پرینه هدایت کنید و شروع به پاکسازی چاکرای ریشه ای خود بکنید.

دقت داشته باشید که برای فعالسازی چاکرا های فرعی ماساژ دادن مهمترین امر است که میتواند کمک بسیار شایانی به شما بکند پس حتما روزانه کف پایتان را ماساژ دهید و پاشنه پایتان را هم محکم تر ماساژ دهید چون که موجب فعالسازی چاکرای ریشه ای شما هم میشود. ادامه مبحث پاکسازی و فعالسازی چاکراها به صورت جدا در برچسب چاکراها قرار داده میشود.

قبل از شروع پاکسازی چاکراهای اصلی حتما تمرینات بالا را انجام دهید تا برای رساندن انرژی به چاکرا های اصلی آمادگی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *