رابطه جالب بین خاصیت سبزیجات و رنگشان

خاصیت سبزیجات :

اولین چیزی که در هنگام انتخاب یک میوه یا سبزی برای خوردن شما را جذب کرده رنگ و جلوه خاص آن میوه است، آیا می دانید میوه ها و سبزیجات مختلف با رنگ های متفاوت چه خواصی دارند؟

خاصیت سبزیجات سبز:

سبزیجات سبز رنگ دارای ماده ای به نام لوتئین است که به سلطان آنتی اکسیدانها معروف است که در قوی تر کردن دید چشم بسیار مفید است.
دارای پتاسیم، ویتامین ، ویتامین ، و اسید فولیک هستند.

خاصیت سبزیجات نارنجی:

سبزیجات نارنجی رنگ دارای ماده ای به نام بتاکاروتین است. بتا کاروتن یکی از پرو ویتامین هایی است که برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و سرطان ها مؤثر می باشد.
سیسمتم ایمنی بدن را تقویت می کنند

خاصیت سبزیجات قرمز:

رنگ قرمز موجود در میوه ها و سبزیجات ماده ای به نام «phytonutrient» تولید می کند که خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد، فشارخون را پایین می آورد، از رشد تومورها جلوگیری می کند، کلسترول بد را کاهش می دهد، رادیکال های آزاد مضر را از بین می برد و برای بافت مفاصل بسیار مفید است.

خاصیت سبزیجات بنفش:

خوردن میوه‌های بنفش رنگ می‌تواند از بسیاری از بیماری‌هایی که همراه با افزایش سن در انسان به وجود می‌آیند پیشگیری کند. از جمله :آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان

خوردن شاه‌توت، تمشک و میوه‌هایی مانند آن حتی می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌هایی مانند ام‌اس یا پارکینسون هم موثر باشد.

خاصیت سبزیجات سفید:

سبزیجات سفید رنگ سرشار از فیتوشیمیایی ها و پتاسیم هستند و به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند و از دیابت جلوگیری می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *